Turkse eigenaar Mexx besteedt distributie en webshop uit | RetailDetail

Turkse eigenaar Mexx besteedt distributie en webshop uit

Turkse eigenaar Mexx besteedt distributie en webshop uit

De nieuwe Turkse eigenaar Eroglu gaat de komende weken de distributieactiviteiten voor kledingmerk Mexx overhevelen van Voorschoten naar een externe partner. Die zal op termijn ook de hele e-commerce voor zijn rekening nemen.

Distributiecentrum gaat dicht

Decennialang was Mexx, dat dertig jaar geleden werd opgericht, in de Leidense regio een belangrijke werkgever: het had er sinds 1999 een distributiecentrum en tot 2008 een hoofdkantoor. Tijdens de hoogdagen van Mexx werkten er ongeveer 500 mensen.

 

Na het faillissement en de overname door de Turkse familieholding Eroglu groeide de hoop dat het distributiecentrum in Voorschoten open zou blijven, maar de nieuwe eigenaar heeft nu beslist de distributie uit te besteden aan logistiek dienstverlener Bleckmann Fashion and Lifestyle, het vroegere TNT Fashion, en het distributiecentrum te sluiten.

 

Op termijn ook volledige e-commerce

In een interne mail aan het personeel schrijft Eroglu dat Bleckmann 'in staat [is] om ons te ondersteunen op het gebied van de distributie van zowel hangende als liggende goederen" en dat ze ook "te zijner tijd de e-commerce distributie voor hun rekening [kunnen] nemen. Bleckmann zal het hele proces managen, van order pick and pack, voorraadbeheer, retouren en sample management tot en met douane. Zij zullen dus alle supply chain activiteiten integreren in hun eigen infrastructuur op hun bestaande locaties".

 

De komende weken en maanden zal het distributiecentrum in Voorschoten worden leeggehaald en alle apparatuur gedemonteerd. Bleckmann-directeur Gerwin Meulman is niet van plan medewerkers mee over te nemen: "We doen zaken met het nieuwe Mexx, niet met het failliete Mexx", klinkt het.

 

Volgens Omroep West is een aantal medewerkers uit Voorschoten wel gevraagd voor een andere baan binnen het 'nieuwe' Mexx. Over hoeveel mensen het gaat, is niet bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.