Ugg Australia wint copyright-zaak van Nederlandse Intermedium Shoes | RetailDetail

Ugg Australia wint copyright-zaak van Nederlandse Intermedium Shoes

Ugg Australia wint copyright-zaak van Nederlandse Intermedium Shoes

Het schoenenmerk Ugg Australia heeft een copyright-zaak gewonnen van Intermedium Shoes. Dat wil zeggen dat het Nederlandse bedrijf alle schoenen die worden aanzien als namaak uit de winkel moet halen en moet vernietigen.

Namaak bij Duitse retailer

De bal ging een tijdje geleden aan het rollen, toen het moederbedrijf van Ugg Australia, Deckers Outdoor Corporation, een rechtszaak had aangespannen tegen een Duitse retailer die namaak-Uggs verkocht. Die werden getraceerd naar het Nederlandse bedrijf, die ze had gemaakt en verspreid.


Intermedium trok toen zelf naar de rechter om het geregistreerde Gemeenschapsmodel van Deckers in de Europese Unie teniet te doen. Het gerecht van Den Haag heeft nu echter in het voordeel van Ugg Australia beslist.

 

"De inbreuk van Intermedium en de daaropvolgende poging om ons geregistreerde Gemeenschapsmodel in de Europese Unie teniet te doen, toont de breedte en de diepte van de problemen waarmee we als een industrie geconfronteerd worden, wanneer zelfs grote en gevestigde bedrijven proberen om de wet te omzeilen", wist Angel Martinez, CEO van Deckers Outdoor Corporation, te zeggen aan Fashion United.

 

Intermedium Shoes is een bedrijf dat schoenen maakt voor internationale merken en retailers in China, Vietnam, India, Thailand, Pakistan en meer dan tien andere Aziatische landen. Volgens eigen cijfers maakt het bedrijf ongeveer twintig miljoen paar schoenen per jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.