Ugg Australia wint copyright-zaak van Nederlandse Intermedium Shoes | RetailDetail

Ugg Australia wint copyright-zaak van Nederlandse Intermedium Shoes

Ugg Australia wint copyright-zaak van Nederlandse Intermedium Shoes

Het schoenenmerk Ugg Australia heeft een copyright-zaak gewonnen van Intermedium Shoes. Dat wil zeggen dat het Nederlandse bedrijf alle schoenen die worden aanzien als namaak uit de winkel moet halen en moet vernietigen.

Namaak bij Duitse retailer

De bal ging een tijdje geleden aan het rollen, toen het moederbedrijf van Ugg Australia, Deckers Outdoor Corporation, een rechtszaak had aangespannen tegen een Duitse retailer die namaak-Uggs verkocht. Die werden getraceerd naar het Nederlandse bedrijf, die ze had gemaakt en verspreid.


Intermedium trok toen zelf naar de rechter om het geregistreerde Gemeenschapsmodel van Deckers in de Europese Unie teniet te doen. Het gerecht van Den Haag heeft nu echter in het voordeel van Ugg Australia beslist.

 

"De inbreuk van Intermedium en de daaropvolgende poging om ons geregistreerde Gemeenschapsmodel in de Europese Unie teniet te doen, toont de breedte en de diepte van de problemen waarmee we als een industrie geconfronteerd worden, wanneer zelfs grote en gevestigde bedrijven proberen om de wet te omzeilen", wist Angel Martinez, CEO van Deckers Outdoor Corporation, te zeggen aan Fashion United.

 

Intermedium Shoes is een bedrijf dat schoenen maakt voor internationale merken en retailers in China, Vietnam, India, Thailand, Pakistan en meer dan tien andere Aziatische landen. Volgens eigen cijfers maakt het bedrijf ongeveer twintig miljoen paar schoenen per jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).