UGG lanceert nieuw winkelconcept | RetailDetail

UGG lanceert nieuw winkelconcept

UGG lanceert nieuw winkelconcept
Shutterstock

Schoenenmerk UGG heeft een nieuw winkelconcept gelanceerd, dat in alle nieuwe winkels van het merk moet worden geïntroduceerd. Het nieuwe concept maakt deel uit van de grootste herlancering van het merk in 37 jaar.

 

Terug naar de roots

De eerste winkel volgens het nieuwe concept werd geopend in Disney Spring in het Walt Disney Resort in Florida. Later dit jaar zal het concept ook ingevoerd worden bij winkelopeningen in Shanghai, New York en Tokyo.

 

“Onze nieuwe retailomgeving is het toppunt van de UGG-merkervaring. Het eert onze geschiedenis, viert het heden en toont een blik op onze opwindende toekomst”, zegt Stefano Caroti, omnichannel directeur bij Deckers Brands, het moederbedrijf van UGG.

 

De nieuwe winkel heeft een oppervlakte van 260 vierkante meter en voor het interieur werd teruggegrepen naar de roots van het merk, die in Californië liggen. Het nieuwe concept kan ook gebruikt worden voor shop-in-shops, kleinere winkels of showrooms.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.