UGG lanceert nieuw winkelconcept | RetailDetail

UGG lanceert nieuw winkelconcept

UGG lanceert nieuw winkelconcept
Shutterstock

Schoenenmerk UGG heeft een nieuw winkelconcept gelanceerd, dat in alle nieuwe winkels van het merk moet worden geïntroduceerd. Het nieuwe concept maakt deel uit van de grootste herlancering van het merk in 37 jaar.

 

Terug naar de roots

De eerste winkel volgens het nieuwe concept werd geopend in Disney Spring in het Walt Disney Resort in Florida. Later dit jaar zal het concept ook ingevoerd worden bij winkelopeningen in Shanghai, New York en Tokyo.

 

“Onze nieuwe retailomgeving is het toppunt van de UGG-merkervaring. Het eert onze geschiedenis, viert het heden en toont een blik op onze opwindende toekomst”, zegt Stefano Caroti, omnichannel directeur bij Deckers Brands, het moederbedrijf van UGG.

 

De nieuwe winkel heeft een oppervlakte van 260 vierkante meter en voor het interieur werd teruggegrepen naar de roots van het merk, die in Californië liggen. Het nieuwe concept kan ook gebruikt worden voor shop-in-shops, kleinere winkels of showrooms.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Albert Heijn experimenteert met nieuwe versconcepten

16/05/2018

In de vernieuwde Albert Heijn in Hoofddorp brengt de supermarktketen alle innovaties en proefprojecten rond vers bij elkaar: de nieuwe winkel heeft een pluktuin voor kruiden, een borreleiland en meer.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.