Ulrik Vercruysse is nieuwe CEO Veritas | RetailDetail

Ulrik Vercruysse is nieuwe CEO Veritas

Ulrik Vercruysse is nieuwe CEO Veritas

Veritas heeft afscheid genomen van CEO Ine Verhaert, die sinds 2014 aan het hoofd stond van de keten. CFO Ulrik Vercruysse neemt de leiding van het bedrijf in handen. 

Goede verstandhouding

De samenwerking met Verhaert werd "in onderling overleg en in goede verstandhouding beëindigd om haar toe te laten haar loopbaan een nieuwe wending te geven", zo blijkt uit een korte mededeling die de raad van bestuur van Veritas zopas publiceerde. Het bedrijf dankt de voormalige CEO voor de jarenlange samenwerking en voor haar bijdrage tot het bereiken van de positie die Veritas vandaag inneemt. Verhaert werkte bijna dertien jaar voor Veritas in verschillende functies en was mee de drijvende kracht achter de ontwikkeling van het inspiratieconcept Atelier Veritas. 

 

De leiding van Veritas wordt overgenomen door Ulrik Vercruysse. De nieuwe CEO startte zijn loopbaan in de reissector, werkte eerder al in de mode (bij We Fashion) en was onder andere CEO van Thomas Cook Belgium en CFO voor Thomas Cook Western Europe. 

 

De accessoireketen wijzigde twee jaar geleden zijn aandeelhoudersstructuur met de instap van het Belgische investeringsfonds Indufin als meerderheidsaandeelhouder. “Zo’n kapitaalfonds werkt volgens een andere logica dan een familiebedrijf”, analyseert retailkenner Jorg Snoeck van RetailDetail. “In elk geval heeft Vercruysse de juiste kwaliteiten om het groeiproject van Veritas verder te zetten, met zijn Europese blik en zijn rijke ervaring in een sector die disruptie aan den lijve heeft ondervonden.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.