Ulrik Vercruysse is nieuwe CEO Veritas | RetailDetail

Ulrik Vercruysse is nieuwe CEO Veritas

Ulrik Vercruysse is nieuwe CEO Veritas

Veritas heeft afscheid genomen van CEO Ine Verhaert, die sinds 2014 aan het hoofd stond van de keten. CFO Ulrik Vercruysse neemt de leiding van het bedrijf in handen. 

Goede verstandhouding

De samenwerking met Verhaert werd "in onderling overleg en in goede verstandhouding beëindigd om haar toe te laten haar loopbaan een nieuwe wending te geven", zo blijkt uit een korte mededeling die de raad van bestuur van Veritas zopas publiceerde. Het bedrijf dankt de voormalige CEO voor de jarenlange samenwerking en voor haar bijdrage tot het bereiken van de positie die Veritas vandaag inneemt. Verhaert werkte bijna dertien jaar voor Veritas in verschillende functies en was mee de drijvende kracht achter de ontwikkeling van het inspiratieconcept Atelier Veritas. 

 

De leiding van Veritas wordt overgenomen door Ulrik Vercruysse. De nieuwe CEO startte zijn loopbaan in de reissector, werkte eerder al in de mode (bij We Fashion) en was onder andere CEO van Thomas Cook Belgium en CFO voor Thomas Cook Western Europe. 

 

De accessoireketen wijzigde twee jaar geleden zijn aandeelhoudersstructuur met de instap van het Belgische investeringsfonds Indufin als meerderheidsaandeelhouder. “Zo’n kapitaalfonds werkt volgens een andere logica dan een familiebedrijf”, analyseert retailkenner Jorg Snoeck van RetailDetail. “In elk geval heeft Vercruysse de juiste kwaliteiten om het groeiproject van Veritas verder te zetten, met zijn Europese blik en zijn rijke ervaring in een sector die disruptie aan den lijve heeft ondervonden.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).