Uniqlo breidt uit in Europa | RetailDetail

Uniqlo breidt uit in Europa

Uniqlo breidt uit in Europa

De Japanse kledingketen Uniqlo heeft in Berlijn zijn eerste winkel in Duitsland geopend. Het zet daarmee de volgende stap in de uitbreiding in Europa van het moederbedrijf Fast Retailing.

Grootste in 2020

Fast Retailing wil tegen 2020 de grootste fashion retailer van de wereld zijn dankzij heel wat nieuwe winkels buiten Japan. Vorige week verlaagde Fast Retailing immers nog de omzetverwachtingen van Uniqlo in Japan zelf. Het bedrijf wil tegen 2020 zijn omzet vervijfvoudigen tot 5 biljoen yen (36 miljard euro). Momenteel is Fast Retailing de vierde grootste moderetailer ter wereld, na H&M, Inditex en Gap.

 

De winkel in Berlijn van Uniqlo heeft een oppervlakte van 2700 m², verdeeld over drie verdiepingen, en is daarmee de grootste winkel van de keten in Europa. "We hebben grote doelen in Europa. We willen het graag evengoed doen in Europa als in de VS", zegt head of research & development Yukihiro Katsuta aan Reuters. Op 25 april opent Uniqlo ook nog een filiaal in Parijs.

 

Uitbreiding in de VS

Fast Retailing wil binnen enkele jaren 100 winkels hebben in de VS, tegenover amper 17 nu. Het heeft nog niet aangegeven hoeveel winkels er moeten komen in Europa. Wereldwijd heeft de keten meer dan 1.300 winkels, waarvan 856 in Japan. In 2003 moest de keten een aantal winkels in het Verenigd Koninkrijk terug sluiten na grote verliezen. Het heeft daar nu nog tien winkels.

 

Ter vergelijking: Inditex heeft wereldwijd meer dan 6.300 winkels, H&M doet het met meer dan 3.000 winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.