Uniqlo lanceert automaat die jassen verkoopt | RetailDetail

Uniqlo lanceert automaat die jassen verkoopt

Uniqlo lanceert automaat die jassen verkoopt
Shutterstock

Het Japanse Uniqlo gaat in bepaalde Amerikaanse luchthavens en winkelcentra automaten neerpoten. Daar zullen klanten de bekende dunne jas kunnen kopen, maar ook het ‘heat-retaining’ T-shirt. 

Nieuwe Amerikaanse strategie

De komende twee maanden zullen er een tiental automaten geplaatst worden in steden als New York, Houston en Oakland. Producten die bij een automaat worden gekocht, kunnen ingeruild worden in elke winkel van Uniqlo of gewoon geretourneerd worden. Voor Uniqlo zijn de automaten een nieuwe manier om uit te zoeken hoe het de Amerikaanse consument kan bereiken. Het Japanse merk slaagt er immers niet in om helemaal door te breken in de Verenigde Staten en mikt daarom nu op meer tijdelijke locaties, zoals pop-ups en deze automaten.

 

“We proberen te begrijpen waar we succesvoller kunnen zijn, zonder een groot engagement aan te gaan”, aldus Marisol Tamaro, hoofd marketing in de Verenigde Staten. Toen het merk voor het eerst naar de Verenigde Staten trok, mikte Uniqlo op 200 winkels tegen 2020, maar dat ambitieuze plan werd al snel bijgesteld toen de resultaten beneden peil bleven.

 

Uniqlo is niet het eerste bedrijf dat op de proppen komt met automaten in luchthavens: ook bedrijven als Best Buy en zelfs Nespresso hebben automaten op luchthavens waar een aantal populaire producten worden aangeboden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.