United Brands toont nieuw winkelconcept in Oud-Turnhout | RetailDetail

United Brands toont nieuw winkelconcept in Oud-Turnhout

United Brands toont nieuw winkelconcept in Oud-Turnhout
Foto's: United Brands

Sportketen United Brands heeft zijn vestiging in Oud-Turnhout compleet vernieuwd, met de focus op beleving en op digitalisering. Dorien Piessens, dochter van oprichter en CEO Marc Piessens, bereidt zich inmiddels voor om het stuur over te nemen.

Bedrijf wapenen voor de toekomst

Afgelopen weekend ging de vernieuwde winkel open. “De zaak bestaat al zestien jaar en had een facelift nodig”, zegt CTO Dorien Piessens. “Het team heeft ontzettend hard gewerkt om een mooie, nieuwe winkel te creëren, die veel opener en lichter is.”

 

United Brands Oud-Turnhout wil de klant meer beleving brengen: de servicepoints staan bijvoorbeeld in de winkel. “Een voetbalshirt bedrukken, een tennisracket besnaren, ski’s onderhouden... de klant ziet met eigen ogen hoe we het doen. Verder kunnen we nu in elk van onze winkels een volledige loopanalyse maken, zodat we voor iedereen de perfecte loopschoen kunnen adviseren. Dat is hoe onze expertise ook vandaag een meerwaarde kan bieden voor de klant.”

 

Ook staan in er elke winkel nu digitale kiosken. “Hiermee kan de klant online een bestelling plaatsen, en die vervolgens thuis laten leveren of in de winkel naar keuze. Klanten kunnen natuurlijk ook thuis verder shoppen en hun bestelling in de winkel laten leveren.” 

 

Familiebedrijf United Brands is 100% Belgisch en heeft zeven winkels (nummer acht heropent in december, in Kortrijk). CEO Marc Piessens staat klaar om het bedrijf over te laten aan zijn dochter Dorien. “We wapenen het bedrijf voor de toekomst. Daar hoort ook een herstructureringsfase bij. Er is in Vlaanderen zonder twijfel ruimte voor een sportketen met een heel breed aanbod aan merken en veel aandacht voor persoonlijke service. United Brands heeft een duidelijke plaats in de markt. Het bedrijf moet wel terug fitter worden. De verbouwing in Turnhout is een stap in de juiste richting”, aldus Dorien. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.