Unlimited Sports Group trekt naar het Verenigd Koninkrijk | RetailDetail

Unlimited Sports Group trekt naar het Verenigd Koninkrijk

Unlimited Sports Group trekt naar het Verenigd Koninkrijk

De Nederlandse distributeur van sportmerken USG gaat internationaal. Daartoe heeft de groep vorige week Unlimited Sports Group International opgericht, met hoofdkantoor in het Verenigd Koninkrijk. De internationale tak van het bedrijf wil zowel op zijn groothandelsactiviteiten als op eigen retail inzetten.

Van Amsterdam naar het VK

De Brit Steve Preston zal de internationale onderneming leiden en kan zich daarbij beroepen op heel wat ervaring binnen het bedrijf. Preston was bij USG in het verleden achtereenvolgens CEO van de ketens Aktiesport en Perry Sport en COO van de groep.

 

Het is niet de eerste stap die USG Brands richting buitenland zet. Recent centraliseerde de modedistributeur zijn activiteiten in Amsterdam Zuidoost, speciaal om “een beter overzicht te houden en USG zo beter te kunnen aanpassen aan de voortdurende veranderingen in de sector.”

 

Verscherpte focus op retail

De firma maakte ook ineens van de gelegenheid gebruik om een topman voor zijn retailactiviteiten aan te stellen. Pascal Kouwenhoven, die al 18 jaar bij USG werkzaam is, draagt vanaf nu de titel ‘Head of USG Retail’.

 

USG startte als verdeler van het merk Umbro, maar ondertussen zijn daar Le Coq Sportif en merken als Helly Hansen, Tenson en Champion bijgekomen. De groep is ook in de retail actief, hoofdzakelijk in Nederland met de ketens Perry Sport, Aktiesport en de franchisegroep Time Out. In België heeft USG een 25-tal winkels met het enseigne Primo.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).