Unlimited Sports Group trekt naar het Verenigd Koninkrijk | RetailDetail

Unlimited Sports Group trekt naar het Verenigd Koninkrijk

Unlimited Sports Group trekt naar het Verenigd Koninkrijk

De Nederlandse distributeur van sportmerken USG gaat internationaal. Daartoe heeft de groep vorige week Unlimited Sports Group International opgericht, met hoofdkantoor in het Verenigd Koninkrijk. De internationale tak van het bedrijf wil zowel op zijn groothandelsactiviteiten als op eigen retail inzetten.

Van Amsterdam naar het VK

De Brit Steve Preston zal de internationale onderneming leiden en kan zich daarbij beroepen op heel wat ervaring binnen het bedrijf. Preston was bij USG in het verleden achtereenvolgens CEO van de ketens Aktiesport en Perry Sport en COO van de groep.

 

Het is niet de eerste stap die USG Brands richting buitenland zet. Recent centraliseerde de modedistributeur zijn activiteiten in Amsterdam Zuidoost, speciaal om “een beter overzicht te houden en USG zo beter te kunnen aanpassen aan de voortdurende veranderingen in de sector.”

 

Verscherpte focus op retail

De firma maakte ook ineens van de gelegenheid gebruik om een topman voor zijn retailactiviteiten aan te stellen. Pascal Kouwenhoven, die al 18 jaar bij USG werkzaam is, draagt vanaf nu de titel ‘Head of USG Retail’.

 

USG startte als verdeler van het merk Umbro, maar ondertussen zijn daar Le Coq Sportif en merken als Helly Hansen, Tenson en Champion bijgekomen. De groep is ook in de retail actief, hoofdzakelijk in Nederland met de ketens Perry Sport, Aktiesport en de franchisegroep Time Out. In België heeft USG een 25-tal winkels met het enseigne Primo.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Nederlandse modeketens knopen weer aan met groei

15/02/2018

Na enkele donkere jaren schijnt er weer licht aan het einde van de tunnel voor Nederlandse modeketens. Modebedrijven zoals C&A, WE, Coolcat of Score hebben het moeilijkste achter de rug, blijkt uit hun jaarcijfers. 

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top