Unlimited Sports Group trekt naar het Verenigd Koninkrijk

Unlimited Sports Group trekt naar het Verenigd Koninkrijk

De Nederlandse distributeur van sportmerken USG gaat internationaal. Daartoe heeft de groep vorige week Unlimited Sports Group International opgericht, met hoofdkantoor in het Verenigd Koninkrijk. De internationale tak van het bedrijf wil zowel op zijn groothandelsactiviteiten als op eigen retail inzetten.

Van Amsterdam naar het VK

De Brit Steve Preston zal de internationale onderneming leiden en kan zich daarbij beroepen op heel wat ervaring binnen het bedrijf. Preston was bij USG in het verleden achtereenvolgens CEO van de ketens Aktiesport en Perry Sport en COO van de groep.

 

Het is niet de eerste stap die USG Brands richting buitenland zet. Recent centraliseerde de modedistributeur zijn activiteiten in Amsterdam Zuidoost, speciaal om “een beter overzicht te houden en USG zo beter te kunnen aanpassen aan de voortdurende veranderingen in de sector.”

 

Verscherpte focus op retail

De firma maakte ook ineens van de gelegenheid gebruik om een topman voor zijn retailactiviteiten aan te stellen. Pascal Kouwenhoven, die al 18 jaar bij USG werkzaam is, draagt vanaf nu de titel ‘Head of USG Retail’.

 

USG startte als verdeler van het merk Umbro, maar ondertussen zijn daar Le Coq Sportif en merken als Helly Hansen, Tenson en Champion bijgekomen. De groep is ook in de retail actief, hoofdzakelijk in Nederland met de ketens Perry Sport, Aktiesport en de franchisegroep Time Out. In België heeft USG een 25-tal winkels met het enseigne Primo.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Back to top