Unlimited Sports Group trekt naar het Verenigd Koninkrijk | RetailDetail

Unlimited Sports Group trekt naar het Verenigd Koninkrijk

Unlimited Sports Group trekt naar het Verenigd Koninkrijk

De Nederlandse distributeur van sportmerken USG gaat internationaal. Daartoe heeft de groep vorige week Unlimited Sports Group International opgericht, met hoofdkantoor in het Verenigd Koninkrijk. De internationale tak van het bedrijf wil zowel op zijn groothandelsactiviteiten als op eigen retail inzetten.

Van Amsterdam naar het VK

De Brit Steve Preston zal de internationale onderneming leiden en kan zich daarbij beroepen op heel wat ervaring binnen het bedrijf. Preston was bij USG in het verleden achtereenvolgens CEO van de ketens Aktiesport en Perry Sport en COO van de groep.

 

Het is niet de eerste stap die USG Brands richting buitenland zet. Recent centraliseerde de modedistributeur zijn activiteiten in Amsterdam Zuidoost, speciaal om “een beter overzicht te houden en USG zo beter te kunnen aanpassen aan de voortdurende veranderingen in de sector.”

 

Verscherpte focus op retail

De firma maakte ook ineens van de gelegenheid gebruik om een topman voor zijn retailactiviteiten aan te stellen. Pascal Kouwenhoven, die al 18 jaar bij USG werkzaam is, draagt vanaf nu de titel ‘Head of USG Retail’.

 

USG startte als verdeler van het merk Umbro, maar ondertussen zijn daar Le Coq Sportif en merken als Helly Hansen, Tenson en Champion bijgekomen. De groep is ook in de retail actief, hoofdzakelijk in Nederland met de ketens Perry Sport, Aktiesport en de franchisegroep Time Out. In België heeft USG een 25-tal winkels met het enseigne Primo.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.