Urban Outfitters gaat eigen winkelcomplex neerpoten | RetailDetail

Urban Outfitters gaat eigen winkelcomplex neerpoten

Urban Outfitters gaat eigen winkelcomplex neerpoten

De Amerikaanse kledingketen Urban Outfitters heeft in Pennsylvania een terrein gehuurd waarop het een eigen winkelcentrum wil neerzetten. Urban Outfitters wil van Devon Yard, zoals het complex zal heten, "de ultieme lifestyle-ervaring" maken.

Winkels en restaurants

In het complex zullen enkele ketens die tot hetzelfde bedrijf horen als Urban Outfitters ook hun plaats krijgen. Zo zal er een Anthropologie, een kledingwinkel, en een Terrain, een huis- en tuinwinkel, komen. Daarnaast is het ook de bedoeling dat er enkele restaurants, een wellness, een aantal oefenstudio's en speciaalzaken voor voeding komen.

 

Daarnaast zal het bedrijf gaan samenwerken met een voorlopig onbekende hoteluitbater om The Devon Inn te openen. Dat hotel zal 93 gastenkamers en een evenementenhal (en misschien een wijnboetiek en een luxueus kuuroord) bevatten. Voorlopig staan de plannen nog in de kinderschoenen, maar als alles volgens plan verloopt, dan zouden de werken aan het complex afgelopen moeten zijn tegen 2016.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.