Urban Outfitters haalt weer de verwachtingen niet | RetailDetail

Urban Outfitters haalt weer de verwachtingen niet

Urban Outfitters haalt weer de verwachtingen niet
Shutterstock

Modebedrijf Urban Outfitters heeft in het eerste kwartaal van 2017 niet aan de verwachtingen kunnen voldoen. Binnen het moederbedrijf van ketens Anthropologie, Free People en Urban Outfiters daalde de vergelijkbare omzet dan ook opnieuw.

Grote kortingen

De totale omzet daalde licht met 0,2% naar 761,2 miljoen dollar (685 miljoen euro), maar analisten hadden gerekend op een kleine groei naar 768,7 miljoen dollar (690 miljoen euro). De vergelijkbare omzet daalde zelfs met 3,1%, terwijl er maar een terugval van 2,3% was verwacht.

 

Het bedrijf wijt de zwakke resultaten aan grote kortingen die het de voorbije maanden moest geven bij Urban Outfitters en Anthropologie. Dat had ook zijn gevolg voor de nettowinst van het modebedrijf, die met 60% terugviel naar 11,9 miljoen dollar (11 miljoen euro). Urban Outfitters probeert al lange tijd om extra klanten naar zijn winkels te lokken door met kortingen te strooien. Dat lijkt echter maar niet te lukken, want de voorbije kwartalen was er steevast sprake van een terugval in omzet en winst.

 

Binnen Urban Outfitters willen ze echter niet alles negatief bekijken en wijzen ze op de sterke prestaties van de online verkoop en de groothandel, die allebei een tweecijferige groei kenden. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.