Urban Outfitters ziet winst en omzet fors stijgen | RetailDetail

Urban Outfitters ziet winst en omzet fors stijgen

Urban Outfitters ziet winst en omzet fors stijgen

Het Amerikaanse kledingbedrijf Urban Outfitters zag in het derde kwartaal zijn omzet met 12% stijgen naar 774 miljoen dollar (570 miljoen euro). De nettowinst ging met liefst één vijfde de lucht in naar 70,3 miljoen dollar (52 miljoen euro).

Daling bij keten Urban Outfitters

Het modebedrijf had de stijgingen vooral te danken aan de ketens Anthropologie en Free People: bij Anthropologie steek de omzet bij winkels die meer dan een jaar open zijn met 13 procent, bij Free People was dat zelfs 30 procent.

 

Daardoor steeg de vergelijkbare omzet van het bedrijf Urban Outfitters met zeven procent. Bij de winkels van de keten Urban Outfitters daalde die omzet met één procent. Vooral op de thuismarkt Noord-Amerika presteerde de keten ondermaats.

 

Te duur voor tieners

CEO Tedford Marlow schrijft de omzetdaling toe aan gemiste trends, niet-toepasselijke marketing en een slechte creatieve uitvoering. De keten vreest dan ook dat het meer prijsdalingen zal moeten doorvoeren tijdens de kerstperiode om te kunnen concurreren met de concurrenten.

 

"Dit pittige afprijzingsklimaat kan een negatieve invloed hebben op onze bruto winstmarges in het vierde kwartaal," aldus CFO Francis Conforti. Volgens analisten heeft Urban Outfitters ook te lijden onder het lage niveau van bijbaantjes voor tieners, die daardoor minder geld hebben en kiezen voor de goedkopere ketens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.