Van de Velde focust met nieuwe manager op Nederlandse webshop | RetailDetail

Van de Velde focust met nieuwe manager op Nederlandse webshop

Van de Velde focust met nieuwe manager op Nederlandse webshop

Martine Baarschers gaat aan de slag als de nieuwe e-commercemanager voor de Nederlandse en Duitse markt bij de Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde. Baarschers heeft al heel wat ervaring in die functie bij andere modebedrijven.

Ervaring bij SuperTrash en WE Fashion

Een jaar geleden werkte ze immers nog bij SuperTrash als internationale e-commercemanager, een functie die ze twee jaar invulde, en daarvoor was ze meer dan vier jaar in dezelfde functie aan de slag bij WE Fashion. Het voorbije jaar was ze ook even werkzaam bij Le Champion en Deli XL.

 

Van de Velde bevindt zich al een tijdje in een moeilijke periode, vooral vanwege problemen op de Amerikaanse markt. Dochterketen Rigby & Peller blijft immers de tegenvallende prestaties opeenstapelen, wat zwaar doorweegt op de winstcijfers van het lingeriebedrijf. Zo kreeg de nettowinst een tik van maar liefst 18%. Ook de omzet van het bedrijf daalde daardoor in 2016, voor het eerst in negentien jaar. Het bedrijf wil nu meer inzetten op lincherie.nl om de tegenvallende resultaten in de VS te counteren, en daarbij is Baarschers een welkome hulp, klinkt het.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.