Van de Velde focust met nieuwe manager op Nederlandse webshop | RetailDetail

Van de Velde focust met nieuwe manager op Nederlandse webshop

Van de Velde focust met nieuwe manager op Nederlandse webshop

Martine Baarschers gaat aan de slag als de nieuwe e-commercemanager voor de Nederlandse en Duitse markt bij de Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde. Baarschers heeft al heel wat ervaring in die functie bij andere modebedrijven.

Ervaring bij SuperTrash en WE Fashion

Een jaar geleden werkte ze immers nog bij SuperTrash als internationale e-commercemanager, een functie die ze twee jaar invulde, en daarvoor was ze meer dan vier jaar in dezelfde functie aan de slag bij WE Fashion. Het voorbije jaar was ze ook even werkzaam bij Le Champion en Deli XL.

 

Van de Velde bevindt zich al een tijdje in een moeilijke periode, vooral vanwege problemen op de Amerikaanse markt. Dochterketen Rigby & Peller blijft immers de tegenvallende prestaties opeenstapelen, wat zwaar doorweegt op de winstcijfers van het lingeriebedrijf. Zo kreeg de nettowinst een tik van maar liefst 18%. Ook de omzet van het bedrijf daalde daardoor in 2016, voor het eerst in negentien jaar. Het bedrijf wil nu meer inzetten op lincherie.nl om de tegenvallende resultaten in de VS te counteren, en daarbij is Baarschers een welkome hulp, klinkt het.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.