Van Gils heeft nieuwe CEO | RetailDetail

Van Gils heeft nieuwe CEO

Van Gils heeft nieuwe CEO

Robert Meijer heeft na vijf jaar besloten om zijn functie als CEO bij modeketen Van Gils neer te leggen. Volgens het bedrijf was Meijer toe aan een nieuwe uitdaging. Hij wordt opgevolgd door Harry van der Zee.

Al tien jaar bij bedrijf

Van der Zee is momenteel algemeen directeur van de Nederlandse groothandel Micro Fashion, die eigenaar is van modemerken Profuomo en Michaelis. Hij zal vanaf 1 december echter aan de slag gaan in zijn nieuwe functie bij Van Gils.


Meijer had voor zijn start als CEO bij Van Gils al heel wat ervaring opgebouwd. Zo ging hij in 1998 aan de slag als sales director bij WE Fashion. Drie jaar later werd hij directeur human resources voor WE International, Europa, France en Utrecht. Vanaf 2004 was hij in dienst bij Waalwear Group, dat in 2010 van naam veranderde en zo Van Gils Fashion werd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.