Van Gils opent eigen winkel (met barbier) in Antwerpen | RetailDetail

Van Gils opent eigen winkel (met barbier) in Antwerpen

Van Gils opent eigen winkel (met barbier) in Antwerpen

Op 25 september opent Van Gils zijn eerste eigen Belgische winkel in Antwerpen. Die moet vooral gezelligheid uitstralen: klanten kunnen er een biertje drinken, hun schoenen laten poetsen of zich laten scheren door een barbier.

'Laat mannen niet shoppen'

Mannen houden er niet van om de kledingrekken rond te snuffelen naar iets dat hen past. Daarom moeten ze met andere zaken naar de winkel worden gehaald, denkt Van Gils. Waarom zouden ze geen pilsje komen drinken en intussen het verkooppersoneel naar de juiste outfit laten zoeken?

 

Eind maart opende Van Gils zijn eerste eigen merkwinkel in Rotterdam. Verdere plannen zijn er voor Amstelveen en Rosada Fashion Outlet in Roosendaal. Daarnaast komen er nog shop-in-shops bij De Bijenkorf in Den Haag, Rotterdam en Eindhoven.

 

In de jaren 1980 was Van Gils vooral bekend om zijn pakken, maar in 1992 ging het bedrijf over de kop. Nadien maakte het merk een nieuwe start en biedt nu ook sportieve kledij met jeans en chinobroeken aan. Het bedrijf verkoopt zijn assortiment nu vooral via multimerkenzaken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.