Van Gils presenteert het eerste interactieve maatpak | RetailDetail

Van Gils presenteert het eerste interactieve maatpak

Van Gils presenteert het eerste interactieve maatpak

Het Bredase kledingmerk Van Gils bestaat 65 jaar en viert dat op verschillende manieren. Zo opent het een eigen winkel en komt het op de proppen met het allereerste interactieve maatpak.

Inchecken

Van Gils bestaat 65 jaar en dat is een mooi moment om terug te kijken op de geschiedenis van het bedrijf. Toch willen ze bij het kledingmerk liever naar de toekomst kijken: eind maart opende het Nederlandse merk al een eigen winkel in Rotterdam, waar je naast het uitzoeken van een mooi pak of andere kleding, ook rustig iets kan drinken aan de bar of je zelfs even kan laten scheren door de plaatselijke barbier.

 

Speciaal voor de winkel werd ook het eerste interactieve maatpak ontwikkeld. No Stitch, No Story Suit, zo heet het maatpak dat je toelaat om in te checken met je smartphone. Het pak heeft een speciale knoop die je met de Van Gils app en je smartphone kan scannen om aan te geven dat je in je maatpak aanwezig bent. Dat kan je dan delen op sociale media, met je locatie, een foto en een kort bericht.

 

Bij het pak hoort ook nog de No Stitch, No Story Experience in Rotterdam, een flyboard-event dat bij het pak is inbegrepen. Bij flyboarden zweef je als het ware boven het waren door middel van waterdruk. Een jetpack voor beginners, zeg maar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).