Van Gils presenteert het eerste interactieve maatpak

Van Gils presenteert het eerste interactieve maatpak

Het Bredase kledingmerk Van Gils bestaat 65 jaar en viert dat op verschillende manieren. Zo opent het een eigen winkel en komt het op de proppen met het allereerste interactieve maatpak.

Inchecken

Van Gils bestaat 65 jaar en dat is een mooi moment om terug te kijken op de geschiedenis van het bedrijf. Toch willen ze bij het kledingmerk liever naar de toekomst kijken: eind maart opende het Nederlandse merk al een eigen winkel in Rotterdam, waar je naast het uitzoeken van een mooi pak of andere kleding, ook rustig iets kan drinken aan de bar of je zelfs even kan laten scheren door de plaatselijke barbier.

 

Speciaal voor de winkel werd ook het eerste interactieve maatpak ontwikkeld. No Stitch, No Story Suit, zo heet het maatpak dat je toelaat om in te checken met je smartphone. Het pak heeft een speciale knoop die je met de Van Gils app en je smartphone kan scannen om aan te geven dat je in je maatpak aanwezig bent. Dat kan je dan delen op sociale media, met je locatie, een foto en een kort bericht.

 

Bij het pak hoort ook nog de No Stitch, No Story Experience in Rotterdam, een flyboard-event dat bij het pak is inbegrepen. Bij flyboarden zweef je als het ware boven het waren door middel van waterdruk. Een jetpack voor beginners, zeg maar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

Vandaag opent tweede Nederlandse Saks OFF 5th

23/11/2017

Vandaag opent in Amsterdam de tweede Nederlandse vestiging van Saks OFF 5th, de discountketen van Hudson’s Bay. De president van Saks OFF 5th Europe zegt alvast tevreden te zijn over de resultaten van de eerste Nederlandse winkel.

Modeketen College Style vraagt faillissement aan

23/11/2017

De Nederlandse modekten College Style heeft het faillissement aangevraagd. De vijftien winkels (waarvan drie pop-ups) blijven voorlopig wel geopend, maar de webshop is niet meer bereikbaar.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Back to top