Van Gils presenteert het eerste interactieve maatpak

Van Gils presenteert het eerste interactieve maatpak

Het Bredase kledingmerk Van Gils bestaat 65 jaar en viert dat op verschillende manieren. Zo opent het een eigen winkel en komt het op de proppen met het allereerste interactieve maatpak.

Inchecken

Van Gils bestaat 65 jaar en dat is een mooi moment om terug te kijken op de geschiedenis van het bedrijf. Toch willen ze bij het kledingmerk liever naar de toekomst kijken: eind maart opende het Nederlandse merk al een eigen winkel in Rotterdam, waar je naast het uitzoeken van een mooi pak of andere kleding, ook rustig iets kan drinken aan de bar of je zelfs even kan laten scheren door de plaatselijke barbier.

 

Speciaal voor de winkel werd ook het eerste interactieve maatpak ontwikkeld. No Stitch, No Story Suit, zo heet het maatpak dat je toelaat om in te checken met je smartphone. Het pak heeft een speciale knoop die je met de Van Gils app en je smartphone kan scannen om aan te geven dat je in je maatpak aanwezig bent. Dat kan je dan delen op sociale media, met je locatie, een foto en een kort bericht.

 

Bij het pak hoort ook nog de No Stitch, No Story Experience in Rotterdam, een flyboard-event dat bij het pak is inbegrepen. Bij flyboarden zweef je als het ware boven het waren door middel van waterdruk. Een jetpack voor beginners, zeg maar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top