Van Gils presenteert het eerste interactieve maatpak | RetailDetail

Van Gils presenteert het eerste interactieve maatpak

Van Gils presenteert het eerste interactieve maatpak

Het Bredase kledingmerk Van Gils bestaat 65 jaar en viert dat op verschillende manieren. Zo opent het een eigen winkel en komt het op de proppen met het allereerste interactieve maatpak.

Inchecken

Van Gils bestaat 65 jaar en dat is een mooi moment om terug te kijken op de geschiedenis van het bedrijf. Toch willen ze bij het kledingmerk liever naar de toekomst kijken: eind maart opende het Nederlandse merk al een eigen winkel in Rotterdam, waar je naast het uitzoeken van een mooi pak of andere kleding, ook rustig iets kan drinken aan de bar of je zelfs even kan laten scheren door de plaatselijke barbier.

 

Speciaal voor de winkel werd ook het eerste interactieve maatpak ontwikkeld. No Stitch, No Story Suit, zo heet het maatpak dat je toelaat om in te checken met je smartphone. Het pak heeft een speciale knoop die je met de Van Gils app en je smartphone kan scannen om aan te geven dat je in je maatpak aanwezig bent. Dat kan je dan delen op sociale media, met je locatie, een foto en een kort bericht.

 

Bij het pak hoort ook nog de No Stitch, No Story Experience in Rotterdam, een flyboard-event dat bij het pak is inbegrepen. Bij flyboarden zweef je als het ware boven het waren door middel van waterdruk. Een jetpack voor beginners, zeg maar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.