Van Gils volgt Piet Zoomers op bij Oranje | RetailDetail

Van Gils volgt Piet Zoomers op bij Oranje

Van Gils volgt Piet Zoomers op bij Oranje

Het Nederlands voetbalelftal treedt rond het wereldkampioenschap in Brazilië aan in pakken van Van Gils. Dit Nederlandse merk volgt Piet Zoomers op als officiële toeleverancier van representatiekleding van de KNVB.

Contract voor drie jaar

Piet Zoomers liet in januari weten dat het na 23 jaar zou stoppen bij de KNVB. Enkele dagen geleden ondertekenden commercieel directeur Jean-Paul Decossaux van de KNVB en topman Robert Meijer van Van Gils Fashion een contract voor drie jaar. Het merk gaat voor de spelers, technische staf en afgevaardigden van de KNVB een speciale pakkencollectie ontwerpen.

 

"Van Gils staat bekend om zijn vakmanschap en kwaliteit. Dat Van Gils als Nederlands modemerk internationaal succesvol is, spreekt de KNVB erg aan en sluit ook aan bij de prestaties van het Nederlands elftal", aldus Decossaux over de nieuwe partner. Voor het WK in Brazilië is in eerste instantie gekozen voor een licht zomerpak, dat goed past bij de weersomstandigheden in het Zuid-Amerikaanse land.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.