Van Haren boekt flinke omzetstijging | RetailDetail

Van Haren boekt flinke omzetstijging

Van Haren boekt flinke omzetstijging

Schoenketen Van Haren heeft een flinke omzetstijging kunnen realiseren ondanks de moeilijkheden in de markt. Het bedrijf zette in 2012 132,6 miljoen euro om, 9,2 miljoen euro meer dan een jaar eerder oftewel een groei van 7,5 procent.

Grens van zes miljoen paar schoenen overschreden

Van Haren verkocht 275.000 paar extra schoenen in vergelijking met het boekjaar 2011, waarmee de onderneming de grens van zes miljoen paar schoenen overschreed. De groei was aan een aantal factoren te danken: zo opende Van Haren vijf nieuwe winkels en werden er twaalf vestigingen gemoderniseerd.

 

Ook de inzet op online verkoop bleek een goede zet: volgens directeur Krein Bons werd er zestig procent meer omzet geboekt in de webwinkel. De online mogelijkheden werden in november nog uitgebreid met de lancering van een shopping-app.

 

Van Haren blijft ook in het nieuwe jaar ambitieus met vier nieuwe winkelopeningen en 21 renovaties van bestaande winkels. Deze zomer moet ook het nieuwe distributiecentrum in Waalwijk klaar zijn.

 

Van Haren maakt sinds 1985 deel uit van de Duitse Deichmann-groep. Met ruim 3175 winkels in 22 landen is Van Haren de grootste aanbieder van schoenen in Europa. De keten is al ruim tachtig jaar een leidende formule in de schoenenbranche in Nederland, met inmiddels meer dan 140 filialen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.