Van Haren bouwt nieuw distributiecentrum

Van Haren bouwt nieuw distributiecentrum
Schoenenketen Van Haren gaat langs de A59 in het Brabantse Waalwijk een nieuw distributiecentrum van 12.000 m² bouwen. Volgens de planning moet de bouw beginnen op 1 oktober en moet het centrum in juni 2013 in gebruik worden genomen.

Alle logistiek weer gecentraliseerd

Van Haren, eigendom van het Duitse Deichmann Gruppe, heeft nu nog een distributiecentrum van 5000 m² meter in Nieuwkuijk en kleinerecentra op andere locaties. Met de nieuwbouw, ontworpen door architect Ton Vandenbergh uit Heerlen, wordt alle logistiek gecentraliseerd.

 

De gemeente Waalwijk, traditioneel het centrum van de schoenenhandel in Nederland, heeft actief gewerkt om Van Haren terug te krijgen binnen de stadsgrenzen. "Ik ben dan ook blij met het besluit van Van Haren om vanuit Waalwijk de miljoenen paren schoenen te gaan distribueren. Niet enkel vanuit historisch perspectief, maar zeker ook vanuit onze ambitie uit te groeien tot logistieke hotspot", aldus wethouder Van Dongen van Economische Zaken.

 

Van Haren beschikt in Nederland over 137 winkels en is daarmee de grootste schoenenketen van het land. Daarnaast is de onderneming sinds eind vorig jaar online actief met een webwinkel. Het bedrijf rapporteert al jaren gezonde groeicijfers, wat een andere reden is voor de nieuwbouw.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top