Van Haren heeft topjaar achter de rug

Van Haren heeft topjaar achter de rug
Schoenenketen Van Haren heeft een topjaar achter de rug in 2011. In een krimpende markt slaagde het bedrijf erin de omzet met 7,9 procent te laten groeien. De retailer nadert de grens van zes miljoen verkochte paren schoenen.

De omzet kwam over 2011 uit op 123,4 miljoen euro. Autonoom bedroeg de groei 4%, terwijl volgens het bedrijf de hele markt voor schoenen in Nederland met 2,5% kromp. In totaal verkocht Van Haren 5,74 miljoen paar schoenen. Daarmee is het de op twee na grootste schoenenverkoper van Nederland. "Hogere energieprijzen, de eurocrisis en ongunstige weersomstandigheden vormden in 2011 echte uitdagingen. Die hebben we echter zeer goed bedwongen", zegt directeur Krein Bons van de schoenenketen in een toelichting op de jaarcijfers.

 

Opvallend voor het komende jaar is de introductie van een eigen collectie van Hollywood-actrice Halle Berry met veertig verschillende modellen. Van Haren is ook bezig met de invoeren van een modernere look voor de winkels. De nieuwe uitstraling wordt dit jaar bij vijftien bestaande winkels doorgevoerd. De Nederlandse schoenenketen is al jaren een dochteronderneming van het Duitse Deichmann. Het aantal vestigingen nam vorig jaar met vijf toe tot 136 winkels. Voor dit jaar verwacht Van Haren ook weer vier of vijf nieuwe winkels te openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top