Van Haren heeft topjaar achter de rug | RetailDetail

Van Haren heeft topjaar achter de rug

Van Haren heeft topjaar achter de rug
Schoenenketen Van Haren heeft een topjaar achter de rug in 2011. In een krimpende markt slaagde het bedrijf erin de omzet met 7,9 procent te laten groeien. De retailer nadert de grens van zes miljoen verkochte paren schoenen.

De omzet kwam over 2011 uit op 123,4 miljoen euro. Autonoom bedroeg de groei 4%, terwijl volgens het bedrijf de hele markt voor schoenen in Nederland met 2,5% kromp. In totaal verkocht Van Haren 5,74 miljoen paar schoenen. Daarmee is het de op twee na grootste schoenenverkoper van Nederland. "Hogere energieprijzen, de eurocrisis en ongunstige weersomstandigheden vormden in 2011 echte uitdagingen. Die hebben we echter zeer goed bedwongen", zegt directeur Krein Bons van de schoenenketen in een toelichting op de jaarcijfers.

 

Opvallend voor het komende jaar is de introductie van een eigen collectie van Hollywood-actrice Halle Berry met veertig verschillende modellen. Van Haren is ook bezig met de invoeren van een modernere look voor de winkels. De nieuwe uitstraling wordt dit jaar bij vijftien bestaande winkels doorgevoerd. De Nederlandse schoenenketen is al jaren een dochteronderneming van het Duitse Deichmann. Het aantal vestigingen nam vorig jaar met vijf toe tot 136 winkels. Voor dit jaar verwacht Van Haren ook weer vier of vijf nieuwe winkels te openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.