Vandaag opent tweede Nederlandse Saks OFF 5th

Vandaag opent tweede Nederlandse Saks OFF 5th
Shutterstock

Vandaag opent in Amsterdam de tweede Nederlandse vestiging van Saks OFF 5th, de discountketen van Hudson’s Bay. De president van Saks OFF 5th Europe zegt alvast tevreden te zijn over de resultaten van de eerste Nederlandse winkel.

Aangepaste indeling

De Amsterdamse winkel is gevestigd aan de Kalverpassage en het concept is er al licht aangepast ten opzichte van de winkel in Rotterdam: de duurdere merken staan in Amsterdam niet vooraan, omdat dit een deel van de klanten zou afschrikken. Daarnaast begint de kledingafdeling niet met de speciale designersegmenten, maar wel met de meer traditionele artikelen, die op maat en op prijs worden gesorteerd. Het pand is 3.700 m² groot en neemt daarmee een groot stuk van de vernieuwde Kalverpassage in beslag.

 

Volgens Wayne Drummond, president van Saks OFF 5th Europe, is het aanbod in Amsterdam ook internationaler dan in Rotterdam. Dat is zo omdat het bedrijf in Amsterdam nog meer internationale klanten verwacht. “Natuurlijk werken we met een internationaal inkoopteam dat het aanbod voor de vestigingen in Europa bepaalt, maar per winkel wordt er wel gekeken wat goed werkt”, zegt hij aan Fashion United.

 

Ondertussen klinkt Drummond ook tevreden over de eerste maanden van Saks OFF 5th in Rotterdam, zonder dat hij daarbij cijfers wil vrijgeven. “We zijn ontzettend tevreden hoe de eerste maanden zijn geweest hier in Nederland. We zijn vooral erg verrast door de reactie in Nederland. Al veel van de consumenten zijn bekend met het concept”, aldus Drummond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Back to top