V&D en Perry Sport versterken samenwerking

V&D en Perry Sport versterken samenwerking
Warenhuisketen V&D en sportdetaillist Perry Sport gaan nauwer samenwerken. Het aantal shop-in-shops van Perry bij V&D wordt deze maand uitgebreid, terwijl de hele collectie van het bedrijf ook in de webwinkel van V&D te koop komt.Dat melden beide partijen. Beide ketens waren in het verleden zusterbedrijven van elkaar binnen KBB. Intussen zijn beide ketens al geruime tijd in verschillende handen. V&D is een dochteronderneming van Sun European Partners, terwijl Perry onderdeel is van de Unlimited Sports Group, waar ook de ketens Aktiesport en Time Out Sport bij horen. De ontwikkeling past in de strategie van beide bedrijven, waarbij Perry op zoek is naar nieuwe manieren om zijn collectie te verkopen en V&D inzet op shop-in-shops.

De eerste vier shop-in-shops openden in augustus de deuren en deze maand volgen Den Haag en Rotterdam Zuidplein. Perry groeit ook op eigen kracht in vestigignen. Recent ging een vestiging open in Nieuwegein, terwijl later dit jaar nog Perry Sport-vestigingen in Spijkenisse, Hoofddorp en Heerhugowaard de deuren zullen openen. De eerste vier shop-in-shops van Perry bij V&D zijn te vinden in Nijmegen, Eindhoven, Utrecht en Rotterdam Centrum. 
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top