V&D en Perry Sport versterken samenwerking | RetailDetail

V&D en Perry Sport versterken samenwerking

V&D en Perry Sport versterken samenwerking
Warenhuisketen V&D en sportdetaillist Perry Sport gaan nauwer samenwerken. Het aantal shop-in-shops van Perry bij V&D wordt deze maand uitgebreid, terwijl de hele collectie van het bedrijf ook in de webwinkel van V&D te koop komt.Dat melden beide partijen. Beide ketens waren in het verleden zusterbedrijven van elkaar binnen KBB. Intussen zijn beide ketens al geruime tijd in verschillende handen. V&D is een dochteronderneming van Sun European Partners, terwijl Perry onderdeel is van de Unlimited Sports Group, waar ook de ketens Aktiesport en Time Out Sport bij horen. De ontwikkeling past in de strategie van beide bedrijven, waarbij Perry op zoek is naar nieuwe manieren om zijn collectie te verkopen en V&D inzet op shop-in-shops.

De eerste vier shop-in-shops openden in augustus de deuren en deze maand volgen Den Haag en Rotterdam Zuidplein. Perry groeit ook op eigen kracht in vestigignen. Recent ging een vestiging open in Nieuwegein, terwijl later dit jaar nog Perry Sport-vestigingen in Spijkenisse, Hoofddorp en Heerhugowaard de deuren zullen openen. De eerste vier shop-in-shops van Perry bij V&D zijn te vinden in Nijmegen, Eindhoven, Utrecht en Rotterdam Centrum. 
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).