V&D keert terug naar Vlaardingen | RetailDetail

V&D keert terug naar Vlaardingen

V&D keert terug naar Vlaardingen

Warenhuisketen V&D keert terug naar het centrum van Vlaardingen. De nieuwe vestiging zal deel uitmaken van het nieuw te bouwen winkelcentrum aan het Veerplein. Zusterketen La Place opent op de tweede verdieping van datzelfde winkelcentrum ook een restaurant.

Zelfde plein, ander pand

Het nieuwe V&D-warenhuis krijgt een oppervlakte van bijna 5000 m² en komt op de plek van het oude pand van de Rabobank, waar nu nog Zeeman en Allure winkels hebben. Voorheen zat V&D ook op hetzelfde plein, maar in een ander pand, dat overigens vorige maand tijdens de sloopwerken deels instortte.

 

V&D sloot acht jaar geleden zijn deuren in Vlaardingen ten tijde van de grote reorganisatie van de winkelketen. In heel Nederland sloten toen filialen van het in 1887 opgerichte concern. De gemeente Vlaardingen wil de binnenstad een nieuw uiterlijk geven en de plannen voor een nieuwe V&D passen daar goed in.

 

De bouw van de nieuwe winkelcentrum in Vlaardingen begint over een paar maanden en zou in 2014 klaar moeten zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

09/04/2018

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden.