V&D keert terug naar Vlaardingen | RetailDetail

V&D keert terug naar Vlaardingen

V&D keert terug naar Vlaardingen

Warenhuisketen V&D keert terug naar het centrum van Vlaardingen. De nieuwe vestiging zal deel uitmaken van het nieuw te bouwen winkelcentrum aan het Veerplein. Zusterketen La Place opent op de tweede verdieping van datzelfde winkelcentrum ook een restaurant.

Zelfde plein, ander pand

Het nieuwe V&D-warenhuis krijgt een oppervlakte van bijna 5000 m² en komt op de plek van het oude pand van de Rabobank, waar nu nog Zeeman en Allure winkels hebben. Voorheen zat V&D ook op hetzelfde plein, maar in een ander pand, dat overigens vorige maand tijdens de sloopwerken deels instortte.

 

V&D sloot acht jaar geleden zijn deuren in Vlaardingen ten tijde van de grote reorganisatie van de winkelketen. In heel Nederland sloten toen filialen van het in 1887 opgerichte concern. De gemeente Vlaardingen wil de binnenstad een nieuw uiterlijk geven en de plannen voor een nieuwe V&D passen daar goed in.

 

De bouw van de nieuwe winkelcentrum in Vlaardingen begint over een paar maanden en zou in 2014 klaar moeten zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.