Veel interesse in Abercombie & Fitch, dat fors verlies maakt | RetailDetail

Veel interesse in Abercombie & Fitch, dat fors verlies maakt

Veel interesse in Abercombie & Fitch, dat fors verlies maakt
Shutterstock

Modebedrijf Abercombie & Fitch heeft ook in het eerste kwartaal van 2017 opnieuw fors verlies geleden. Ondertussen laat de directie van het bedrijf verstaan dat er heel wat interesse is van andere partijen rond een mogelijke overname.

Groei bij Hollister

In het eerste kwartaal van 2017 daalde de omzet van Abercrombie & Fitch met 4% naar 661 miljoen dollar (590 miljoen euro), op vergelijkbare basis viel de omzet met 3% terug. Het nettoverlies verdubbelde bijna, van 38,6 naar 61 miljoen dollar (35 naar 55 miljoen euro).

 

Toch was het niet allemaal kommer en kwel: zo steeg de vergelijkbare omzet bij de keten Hollister met 3% ten opzichte van een jaar eerder, waardoor die het een stuk beter deed dan de verwachtingen van de analisten. Bij het merk Abercrombie was er dan weer sprake van een terugval van 10%, en dat was dan weer meer dan analisten hadden voorspeld.

 

“We worden aangemoedigd door de vooruitgang die we maken bij al onze merken, vooral in maart en april”, zegt CEO Fran Horowitz. “We zijn tevreden met de prestaties van ons grootste merk, Hollister, waarbij onze strategische veranderingen hun vruchten blijven afwerpen. De vergelijkbare omzet bij Abercrombie was binnen onze verwachtingen.”

 

Interesse van concurrentie

Ondertussen wakkert ook de interesse aan voor een mogelijke overname van Abercrombie & Fitch. Zo zouden concurrent American Eagle Outfitters en private-equitybedrijf Cerberus een gezamenlijk bod voorbereiden. Dat nieuws zorgde er alvast voor dat het aandeel van A&F donderdag met 4% de hoogte in ging.

 

Momenteel is het nog niet honderd procent zeker dat het modebedrijf wil overgaan tot een verkoop, maar volgens bronnen zou het wel al de investeringsbank Perella Weinberg Partners onder de arm hebben genomen om naar de interesse te peilen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.