Vente-privee.com klimt naar 2,5 miljard omzet | RetailDetail

Vente-privee.com klimt naar 2,5 miljard omzet

Vente-privee.com klimt naar 2,5 miljard omzet

De Franse modewebshop Vente-privee.com heeft zijn omzet in het afgelopen boekjaar met bijna de helft zien toenemen naar 2,5 miljard euro. Dat dankt het bedrijf wel grotendeels aan overnames, waaronder die van het Belgische Vente-exclusive.

Zonder overnames 'maar' +12%

De Fransen waren in het voorbije boekjaar bijzonder actief op de overnamemarkt: naast Vente-exclusive kwamen onder andere ook een Spaans en een Zwitsers bedrijf in Franse handen. Cijfers per tak wil Vente-privee niet prijsgeven, maar de Duitse site Neuhandeln.de schat de groei van het Franse bedrijfsonderdeel op zowat 12%, naar 1,9 miljard euro. Ook al oogt dat heel wat minder, toch zou zelfs een groei van "slechts" 12% heel wat beter zijn dan de +8% van een jaar eerder.

 

Vente-privee, de op één na grootste modewebshop van Europa, wil in de komende jaren blijven groeien en de achterstand op marktleider Zalando weer verkleinen. Daarvoor mikt het op een gedurfde strategie en noemt als grootste focus voor de komende tijd Zalando's thuismarkt Duitsland: met de opening van een kantoor in Berlijn en een nieuw aangestelde directie zijn de eerste stappen in die richting alvast gezet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.