Vente-privee.com klimt naar 2,5 miljard omzet | RetailDetail

Vente-privee.com klimt naar 2,5 miljard omzet

Vente-privee.com klimt naar 2,5 miljard omzet

De Franse modewebshop Vente-privee.com heeft zijn omzet in het afgelopen boekjaar met bijna de helft zien toenemen naar 2,5 miljard euro. Dat dankt het bedrijf wel grotendeels aan overnames, waaronder die van het Belgische Vente-exclusive.

Zonder overnames 'maar' +12%

De Fransen waren in het voorbije boekjaar bijzonder actief op de overnamemarkt: naast Vente-exclusive kwamen onder andere ook een Spaans en een Zwitsers bedrijf in Franse handen. Cijfers per tak wil Vente-privee niet prijsgeven, maar de Duitse site Neuhandeln.de schat de groei van het Franse bedrijfsonderdeel op zowat 12%, naar 1,9 miljard euro. Ook al oogt dat heel wat minder, toch zou zelfs een groei van "slechts" 12% heel wat beter zijn dan de +8% van een jaar eerder.

 

Vente-privee, de op één na grootste modewebshop van Europa, wil in de komende jaren blijven groeien en de achterstand op marktleider Zalando weer verkleinen. Daarvoor mikt het op een gedurfde strategie en noemt als grootste focus voor de komende tijd Zalando's thuismarkt Duitsland: met de opening van een kantoor in Berlijn en een nieuw aangestelde directie zijn de eerste stappen in die richting alvast gezet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).