Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie | RetailDetail

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

 

Inhaalbeweging dankzij nieuwe strategie

Met deze inhaalbeweging hoopt het modemerk de kloof te dichten op grote concurrenten Louis Vuitton, Givenchy en Gucci. Zij slaagden erin om de verkoop op de economische markten van de toekomst zoals China beter te exploiteren, waardoor Burberry met een achterstand kampte. Het Britse merk, bekend van het typerende ruitjespatroon, mengt zich nu in die concurrentiestrijd door zich te profileren met een luxueuzer imago.  

 

CEO Marco Gobbetti, die vorig jaar het roer in handen kreeg, nam daarom de beslissing om de goedkopere merkshirts niet meer te verkopen. De focus zal in de toekomst liggen op de duurdere marktsegmenten. Om de ambities kracht bij te zetten, palmde Burberry begin dit jaar Riccardo Tisci in. Jarenlang was de Italiaan hoofdontwerper bij concurrent Givenchy.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%).