Vernieuwing Brantano werpt vruchten af | RetailDetail

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Kernwaarden behouden

Brantano is sinds begin 2016 in handen van de FNG Groep, dat onmiddellijk inzag dat de keten dringend vernieuwd moest worden. “Brantano is een sterk en herkenbaar Belgisch merk, met baanwinkels op toplocaties, dat dringend nood had aan een grondige opfrissing”, aldus CEO Dieter Penninckx. “Het merk moest zich aanpassen aan de behoeftes van de markt en de verwachtingen van de klanten. Tegelijk moesten de oorspronkelijke waarden, zoals zelfbediening, een breed assortiment en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding, de kernwaarden blijven van de nieuwe Brantano.”

 

Die vernieuwing betekende voor FNG een investering van vijftig miljoen euro, waarbij de vernieuwde winkels worden niet enkel meer schoenen verkopen, maar ook kleding van een aantal verschillende merken. Dat werpt zijn vruchten af, want de vernieuwde winkels halen tot 20% meer omzet dan voorheen. Het nieuwe concept moet nu zo snel mogelijk ook ingevoerd worden bij de overige winkels.

 

Het interieur van de nieuwe winkels werd geïnspireerd op de openheid en speelsheid van een park, met veel felle kleuren, een frisse betonlook en fluitende vogeltjes in de pashokjes. Dat parkgevoel wordt bovendien verder uitgedragen in de nieuwe reclamecampagne, die in samenwerking met acteur Tom Van Dyck werd opgezet.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.