Nieuwe Aware-collectie van Vero Moda nog duurzamer | RetailDetail

Vero Moda lanceert duurzame Aware-collectie

Vero Moda lanceert duurzame Aware-collectie
Shutterstock

Modeketen Vero Moda, onderdeel van het Deense Bestseller, lanceert in de herfst een nieuwe Aware-collectie. Die zou nog duurzamer worden dan de huidige Green Attitude-collectie.

Duurzame materialen

Zo zal er voor de collectie gebruik gemaakt worden van materialen zoals katoen, gerecycleerd polyester en Tencel, een natuurlijke kunstvezel die wordt gemaakt van eucalyptusbomen.

 

De nieuwe Aware-collectie is niet enkel duurzamer, maar moet ook een andere stijl bieden die naast de typische collecties van Vero Moda komt te staan, en er ook mee te combineren is. Daarbij wordt gemikt op jongere klanten, die bezig zijn met duurzaamheid. Elk jaar zullen er vier collecties verschijnen van Aware, waarvan de eerste vanaf september of oktober 2017 in de winkel moet te vinden zijn.

 

Vero Moda maakt deel uit van Bestseller, een van de grootste modebedrijven van Europa. Bestseller telt 23 verschillende merken, waaronder ook Only en Jack & Jones. Onlangs ging het nog een joint venture aan met Zalando rond FashionTrade.com, een online groothandel waar ook andere modebedrijven hun kleding kunnen bestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Albert Heijn wil af van plastic zakken voor AGF

11/05/2018

Onze zuiderburen doen deze maand aan "mei plasticvrij", maar ook Nederland laat zich niet onbetuigd in de strijd tegen plasticafval. De volgende in de rij is Albert Heijn, dat plastic zakken in de ban wil doen.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.