Nieuwe Aware-collectie van Vero Moda nog duurzamer | RetailDetail

Vero Moda lanceert duurzame Aware-collectie

Vero Moda lanceert duurzame Aware-collectie
Shutterstock

Modeketen Vero Moda, onderdeel van het Deense Bestseller, lanceert in de herfst een nieuwe Aware-collectie. Die zou nog duurzamer worden dan de huidige Green Attitude-collectie.

Duurzame materialen

Zo zal er voor de collectie gebruik gemaakt worden van materialen zoals katoen, gerecycleerd polyester en Tencel, een natuurlijke kunstvezel die wordt gemaakt van eucalyptusbomen.

 

De nieuwe Aware-collectie is niet enkel duurzamer, maar moet ook een andere stijl bieden die naast de typische collecties van Vero Moda komt te staan, en er ook mee te combineren is. Daarbij wordt gemikt op jongere klanten, die bezig zijn met duurzaamheid. Elk jaar zullen er vier collecties verschijnen van Aware, waarvan de eerste vanaf september of oktober 2017 in de winkel moet te vinden zijn.

 

Vero Moda maakt deel uit van Bestseller, een van de grootste modebedrijven van Europa. Bestseller telt 23 verschillende merken, waaronder ook Only en Jack & Jones. Onlangs ging het nog een joint venture aan met Zalando rond FashionTrade.com, een online groothandel waar ook andere modebedrijven hun kleding kunnen bestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.