Veronique Branquinho stopt met eigen label | RetailDetail

Veronique Branquinho stopt met eigen label

Veronique Branquinho stopt met eigen label
Shutterstock

De Belgische ontwerpster Veronique Branquinho heeft in een korte mededeling laten weten dat ze (tijdelijk) stopt met haar eigen modelabel. Het is niet de eerste keer dat de ontwerpster die beslissing neemt.

Tweede pauze

De collectie die Branquinho eerder dit jaar presenteerde op de modeweek in Parijs, zal voorlopig de laatste zijn. Ook de samenwerking met de Italiaanse fabrikant Onward Luxury Group wordt stopgezet. De beslissing kwam er twintig jaar na de eerste eigen show van de ontwerpster. “Ik wil Franco Pené en het team van de Onward Luxury Group bedanken om me de voorbije vijf jaar de kans te hebben gegeven mijn visie uit te drukken”, aldus Branquinho in een korte mededeling.

 

Ook in 2009 besloot ze al eens om te stoppen met haar eigen modelabel, maar drie jaar later pikte ze de draad terug op en ging ze een samenwerking met de Italiaanse fabrikant Gibo, nu bekend als Onward Luxury Group, aan. Het is niet duidelijk of het nu over een definiet einde gaat of opnieuw een tijdelijke pauze. Branquinho wenst momenteel geen verdere commentaar te geven over haar beslissing.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.