Veronique Branquinho stopt met eigen label | RetailDetail

Veronique Branquinho stopt met eigen label

Veronique Branquinho stopt met eigen label
Shutterstock

De Belgische ontwerpster Veronique Branquinho heeft in een korte mededeling laten weten dat ze (tijdelijk) stopt met haar eigen modelabel. Het is niet de eerste keer dat de ontwerpster die beslissing neemt.

Tweede pauze

De collectie die Branquinho eerder dit jaar presenteerde op de modeweek in Parijs, zal voorlopig de laatste zijn. Ook de samenwerking met de Italiaanse fabrikant Onward Luxury Group wordt stopgezet. De beslissing kwam er twintig jaar na de eerste eigen show van de ontwerpster. “Ik wil Franco Pené en het team van de Onward Luxury Group bedanken om me de voorbije vijf jaar de kans te hebben gegeven mijn visie uit te drukken”, aldus Branquinho in een korte mededeling.

 

Ook in 2009 besloot ze al eens om te stoppen met haar eigen modelabel, maar drie jaar later pikte ze de draad terug op en ging ze een samenwerking met de Italiaanse fabrikant Gibo, nu bekend als Onward Luxury Group, aan. Het is niet duidelijk of het nu over een definiet einde gaat of opnieuw een tijdelijke pauze. Branquinho wenst momenteel geen verdere commentaar te geven over haar beslissing.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).