Versace sluit boekjaar af met verlies | RetailDetail

Versace sluit boekjaar af met verlies

Versace sluit boekjaar af met verlies
Shutterstock

Modemerk Versace heeft ondanks een hogere omzet in het voorbije boekjaar een verlies geleden van 7,4 miljoen euro. Een jaar eerder was er nog sprake van een winst van 15,3 miljoen euro, maar die werd nu gedrukt door hogere kosten.

Terugval in EMEA-zone

De omzet van het Italiaanse Versace was nochtans met 3,7% gegroeid naar 668,7 miljoen euro, al was ook die groei een pak lager dan een jaar eerder. Toen ging de omzet er met 17,5% op vooruit. Omdat de operationele kosten stegen naar 630 miljoen euro, was die kleine omzetgroei echter niet voldoende om uit de rode cijfers te blijven.

 

In de EMEA-zone kon Versace in het boekjaar 2015 nog pochen met een groei van 33%, maar het voorbije jaar was er sprake van een kleine terugval van 1,1%. In Azië steeg de omzet met 8,8%, al was ook daar de groei een jaar eerder met 27% een stuk hoger.

 

In 2016 opende Versace 38 nieuwe winkels, waarvan 29 boetieks en 5 outlets. In het eerste kwartaal van het huidige boekjaar werden er ook al vier extra winkels geopend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.