Verschuivingen aan top modemerk Sissy-Boy | RetailDetail

Verschuivingen aan top modemerk Sissy-Boy

Verschuivingen aan top modemerk Sissy-Boy

Aan de top van het Nederlandse modemerk Sissy-Boy vinden binnenkort een aantal verschuivingen plaats. De huidige CEO en CFO zullen in het voorjaar nog de jaarcijfers opmaken, maar stappen daarna uit eigen initiatief op.

 

Jop Pollmann nieuwe CEO

Momenteel is Victor van Nieuwenhuizen nog CEO bij Sissy-Boy: hij wordt bijgestaan door Rogier Wijnhoven, die de rollen van CFO en COO invult. Binnen enkele maanden verlaten zij echter uit eigen initiatief na zes jaar het bedrijf. Ze gingen aan de slag bij Sissy-Boy, toen het merk in handen kwam van investeringsmaatschappij Varova. Die verkocht het modemerk in 2017 wel terug aan de Amsterdamse investeringsmaatschappij Standard Investment. Ook na hun vertrek blijven Van Nieuwenhuizen en Wijnhoven nog aandeelhouder bij Sissy-Boy.

 

De nieuwe CEO wordt Jop Pollmann, momenteel al directielid bij Sissy-Boy en CEO van Brand Retail Group (de nieuwe naam van Varova). Eerder was hij ook aan de slag bij merken als Scotch & Soda, Gsus en North Sails Apparel.

 

Nieuwe uitdaging

“Ik ben trots dat ik in deze snel veranderende markt het prachtige merk Sissy-Boy met een groep fantastische mensen heb mogen vormgeven en uitbouwen tot waar het nu staat; een innovatieve lifestyle formule met een grote relevantie in het winkellandschap en internationale allure. De persoonlijke beslissing te vertrekken was geen gemakkelijke, maar na ruim vijf jaar is de tijd aangebroken verder te gaan”, aldus Van Nieuwenhuizen volgens Fashion United.

 

“Dit was een moeilijke afweging omdat Sissy-Boy een prachtige organisatie is met geweldige collega’s, maar ik ben na vijf jaar toe aan een nieuwe uitdaging”, voegt Wijnhoven daar aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.