VF Corp verhoogt verwachtingen na sterk kwartaal

VF Corp verhoogt verwachtingen na sterk kwartaal

VF Corp, het moederbedrijf van modemerken als Vans, The North Face, Wrangler en Lee, heeft er een sterk derde kwartaal opzitten. Daarom heeft het besloten om de verwachtingen voor het hele jaar bij te stellen.

Sterke groei Vans

In het derde kwartaal steeg de omzet bij VF Corp met 5% naar 3,5 miljard dollar (net geen drie miljard euro) en lag daarmee een stuk hoger dan de verwachtingen van de analisten. Op vergelijkbare basis was er een groei van 4%, maar de nettowinst daalde wel met 23% naar 386 miljoen euro.

 

De groei van VF Corp was mede te danken de groei van de divisie ‘Outdoor & Action Sports’ met 8%, terwijl de omzet van het merk Vans zelfs een sprong van 28% maakte. In Europa ging de omzet er met 18% op vooruit, China groeide met 9%. Online verkocht VF Corp 38% meer dan in het derde kwartaal van 2016.

 

Vanwege die sterke groei stelt het modebedrijf de verwachtingen voor heel 2017 bij. Het verwacht nu een omzetgroei van 6% naar 12,1 miljard dollar (10,2 miljard euro). Er wordt ook extra geïnvesteerd om die groei in 2018 verder te zetten.