Grote kledingbedrijven gaan bomen beschermen | RetailDetail

VF Corporation gaat bomen beschermen

VF Corporation gaat bomen beschermen

De groep VF Corporation heeft zich aangesloten bij Canopy, dat zich inzet voor de bescherming van bomen en bossen. VF Corporation is het moederbedrijf van een aantal grote Amerikaanse kledingmerken als The North Face, Lee, Wrangler en Timberland.

Gebruik gerecycleerde materialen

Met VF Corporation erbij maken nu in totaal 96 modemerken, goed voor een omzet van 112 miljard dollar (106 miljard euro), deel uit van het CanopyStyle Initiative. Daarmee verbinden ze zich er aan om niet langer materialen te winnen van bedreigde bossen.

 

VF Corporation heeft meteen ook een Forest Derived Materials Policy getoond, waarin het neerschrijft welk beleid het zal voeren om ontbossing tegen te gaan. “Ontbossing en de verslechtering van bossen zijn nog steeds een wereldwijd probleem die hun effect hebben op de klimaatverandering en de mensenrechten”, zegt vicepresident voor duurzaamheid Letitia Webster. “Dit beleid stelt ons in staat om ons deel te doen in het beschermen van de bossen op de wereld.”

 

Eén van de belangrijkste punten in het nieuwe beleid, is het gebruik van gerecycleerde materialen waar mogelijk. Daarnaast moet er gebruik gemaakt worden van producten die werden goedgekeurd door de Forest Stewardship Council. “Wanneer een bedrijf als VF zijn engagement ten opzichte van bossen uitbreidt met dit soort beleid, dan betekent dat een ongelooflijk momentum voor het wereldwijde bosbeheer en de inspanningen rond het klimaat”, zegt Nicole Rycroft, uitvoerend directeur bij Canopy.

 

VF Corporation heeft binnen het bedrijf ook al een breder beleid, dat er op gestoeld is om zoveel mogelijk duurzame materialen te gebruiken. Het werkt daarvoor naast Canopy ook nog samen met enkele andere NGO’s.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.