Vier exclusieve Marlies Dekkerssetjes voor Hunkemöller | RetailDetail

Vier exclusieve Marlies Dekkerssetjes voor Hunkemöller

Vier exclusieve Marlies Dekkerssetjes voor Hunkemöller

Marlies Dekkers, de lingerieontwerpster met de gelijknamige collectie, gaat samenwerken met lingerieketen Hunkemöller. Dekkers, die wereldwijde bekendheid verwierf met haar lijn ‘Undressed’, gaat vier setjes ontwerpen die vanaf 5 november in de winkelschappen van Hunkemöller te vinden zullen zijn.

Dekkers wordt toegankelijker

De setjes zullen te koop zijn in vestigingen in thuisland Nederland, België en Duitsland. Dekkers is enthousiast over de samenwerking: ze hoopt zo designeritems toegankelijk te maken, zodat iedereen haar exclusieve ontwerpen kan kopen. Het is dan ook de eerste keer dat ze voor een ander lingeriemerk aan de slag gaat.

 

Marlies Dekkers werd in 1965 geboren en startte in 1993 haar eerste lingerielijn, Undressed. Hiervoor kreeg ze een overheidssubsidie van 16.000 gulden. De ontwerpen van Dekkers zijn anno 2012 nagenoeg wereldwijd bekend. Bekende dragers van haar collectie zijn onder andere Britney Spears, Fergie, Sarah Jessica Parker, Victoria Beckham en Shakira.

 

Hunkemöller werd in 1886 opgericht als korsettenproducent. Het bedrijf heeft de lingerietrends nauw gevolgd en introduceerde zelf een aantal vernieuwende producten zoals t-shirts met stretchcups, functionele bh’s voor grote maten en bh’s met gelvulling.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Nederlandse modeketens knopen weer aan met groei

15/02/2018

Na enkele donkere jaren schijnt er weer licht aan het einde van de tunnel voor Nederlandse modeketens. Modebedrijven zoals C&A, WE, Coolcat of Score hebben het moeilijkste achter de rug, blijkt uit hun jaarcijfers. 

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top