Vierde generatie aan de macht bij HoutBrox | RetailDetail

Vierde generatie aan de macht bij HoutBrox

Vierde generatie aan de macht bij HoutBrox

Een nieuwe generatie ondernemers neemt de leiding over bij het Nederlandse modeconcern Brova Groep. Het is de vierde generatie van dezelfde familie die eigenaar wordt van het bedrijf achter de modeketens HoutBrox, Duthler en Purdey.

Nieuwe generatie, nieuwe kanalen

De basis voor de onderneming werd gelegd door Antoon van Hout en Lisa Brox, die in 1906 een winkel openden in Veghel. Intussen telt het bedrijf 61 winkels en 865 werknemers. Bij het honderdjarige bestaan van het concern werd het bedrijf 'bij Koninklijke Beschikking Hofleverancier'. De neven Coen, Bas, Loek, Frank, Arthur en Sjoerd van Hout hebben 62,5 procent van de aandelen overgenomen van hun ouders.

 

Onder de nieuwe generatie maakt de Brova Groep de stap naar multichannel. De onderneming opende enkele weken geleden een webwinkel voor de HoutBrox-formule, waarmee nu alledrie de merken online vertegenwoordigd zijn. "Dat lijkt een beetje aan de late kant, maar we spelen op zeker. We willen waarmaken wat we beloven, bijvoorbeeld met snelle levertijden. Eigenlijk is een webwinkel runnen hetzelfde als een winkel openen", zegt Bas van Hout namens de familie.

 

Online heeft volgens de familie Van Hout de toekomst, "maar altijd in combinatie met een fysieke winkel. We willen het goede van beide combineren. Mensen kennen ons uit de winkelstraat, van lekkere koffie en aandacht. Bij ons kunnen klanten online kleding uitzoeken en laten klaarleggen, zodat ze die in de winkel direct kunnen passen. Dan kan er meteen een ander maatje gepakt worden of een andere combinatie worden gemaakt als het gekozen kledingsstuk niet aan de verwachting voldoet."

 

De Brova Groep heeft 28 winkels onder de Duthler-formule, zes modewarenhuizen onder de naam HoutBrox en 23 Purdey-vestigingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.