Vierde generatie aan de macht bij HoutBrox

Vierde generatie aan de macht bij HoutBrox

Een nieuwe generatie ondernemers neemt de leiding over bij het Nederlandse modeconcern Brova Groep. Het is de vierde generatie van dezelfde familie die eigenaar wordt van het bedrijf achter de modeketens HoutBrox, Duthler en Purdey.

Nieuwe generatie, nieuwe kanalen

De basis voor de onderneming werd gelegd door Antoon van Hout en Lisa Brox, die in 1906 een winkel openden in Veghel. Intussen telt het bedrijf 61 winkels en 865 werknemers. Bij het honderdjarige bestaan van het concern werd het bedrijf 'bij Koninklijke Beschikking Hofleverancier'. De neven Coen, Bas, Loek, Frank, Arthur en Sjoerd van Hout hebben 62,5 procent van de aandelen overgenomen van hun ouders.

 

Onder de nieuwe generatie maakt de Brova Groep de stap naar multichannel. De onderneming opende enkele weken geleden een webwinkel voor de HoutBrox-formule, waarmee nu alledrie de merken online vertegenwoordigd zijn. "Dat lijkt een beetje aan de late kant, maar we spelen op zeker. We willen waarmaken wat we beloven, bijvoorbeeld met snelle levertijden. Eigenlijk is een webwinkel runnen hetzelfde als een winkel openen", zegt Bas van Hout namens de familie.

 

Online heeft volgens de familie Van Hout de toekomst, "maar altijd in combinatie met een fysieke winkel. We willen het goede van beide combineren. Mensen kennen ons uit de winkelstraat, van lekkere koffie en aandacht. Bij ons kunnen klanten online kleding uitzoeken en laten klaarleggen, zodat ze die in de winkel direct kunnen passen. Dan kan er meteen een ander maatje gepakt worden of een andere combinatie worden gemaakt als het gekozen kledingsstuk niet aan de verwachting voldoet."

 

De Brova Groep heeft 28 winkels onder de Duthler-formule, zes modewarenhuizen onder de naam HoutBrox en 23 Purdey-vestigingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top