Vijftigste filiaal sneakerwinkel Coach komt in Rotterdam

Vijftigste filiaal sneakerwinkel Coach komt in Rotterdam

Vrijdag opent in Rotterdam het vijftigste filiaal van sneakerlifestylewinkel Coach. De winkel zal ook de start zijn voor het vernieuwde winkelconcept van de keten, die zo de grootste sneakerformule in Nederland wil blijven.

"Traditionele toonbank is passé"

In dat nieuwe concept wil Coach de winkel- en servicebeleving verbeteren. Klanten kunnen in de winkel sneakers passen, maar ook online producten zoeken en bestellen. "Wat ons betreft is de traditionele toonbank passé. Dat is veel te statisch. In plaats daarvan krijgen onze winkels loungecorners en service desks met live interactieve schermen. We willen meer interactie, verbinding en een hoger serviceniveau in onze winkels", zegt Jos van der Wolk, directeur van Coach, aan Fashionunited.

 

"We willen uitgroeien tot een toonaangevende omnichannel retailbrand op de Nederlandse sneakermarkt. We hebben het ambitieuze, maar haalbare doel voor ogen om de komende drie tot vijf jaar nog twintig nieuwe vestigingen in Nederland te realiseren", gaat hij verder. Nu al is de keten, die volgend jaar 25 jaar oud wordt, met 49 winkels de grootste sneakerformule in Nederland.

 

De nieuwe winkel in Rotterdam zal ook een speciaal gebouwde DJ-booth hebben, die boven de winkelvloer zweeft. Volgens Ming Fai Tam, die de nieuwe Coach zal uitbaten, zal jong talent daar volop kansen krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top