Vijftigste filiaal sneakerwinkel Coach komt in Rotterdam | RetailDetail

Vijftigste filiaal sneakerwinkel Coach komt in Rotterdam

Vijftigste filiaal sneakerwinkel Coach komt in Rotterdam

Vrijdag opent in Rotterdam het vijftigste filiaal van sneakerlifestylewinkel Coach. De winkel zal ook de start zijn voor het vernieuwde winkelconcept van de keten, die zo de grootste sneakerformule in Nederland wil blijven.

"Traditionele toonbank is passé"

In dat nieuwe concept wil Coach de winkel- en servicebeleving verbeteren. Klanten kunnen in de winkel sneakers passen, maar ook online producten zoeken en bestellen. "Wat ons betreft is de traditionele toonbank passé. Dat is veel te statisch. In plaats daarvan krijgen onze winkels loungecorners en service desks met live interactieve schermen. We willen meer interactie, verbinding en een hoger serviceniveau in onze winkels", zegt Jos van der Wolk, directeur van Coach, aan Fashionunited.

 

"We willen uitgroeien tot een toonaangevende omnichannel retailbrand op de Nederlandse sneakermarkt. We hebben het ambitieuze, maar haalbare doel voor ogen om de komende drie tot vijf jaar nog twintig nieuwe vestigingen in Nederland te realiseren", gaat hij verder. Nu al is de keten, die volgend jaar 25 jaar oud wordt, met 49 winkels de grootste sneakerformule in Nederland.

 

De nieuwe winkel in Rotterdam zal ook een speciaal gebouwde DJ-booth hebben, die boven de winkelvloer zweeft. Volgens Ming Fai Tam, die de nieuwe Coach zal uitbaten, zal jong talent daar volop kansen krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.