Vijftigste filiaal sneakerwinkel Coach komt in Rotterdam | RetailDetail

Vijftigste filiaal sneakerwinkel Coach komt in Rotterdam

Vijftigste filiaal sneakerwinkel Coach komt in Rotterdam

Vrijdag opent in Rotterdam het vijftigste filiaal van sneakerlifestylewinkel Coach. De winkel zal ook de start zijn voor het vernieuwde winkelconcept van de keten, die zo de grootste sneakerformule in Nederland wil blijven.

"Traditionele toonbank is passé"

In dat nieuwe concept wil Coach de winkel- en servicebeleving verbeteren. Klanten kunnen in de winkel sneakers passen, maar ook online producten zoeken en bestellen. "Wat ons betreft is de traditionele toonbank passé. Dat is veel te statisch. In plaats daarvan krijgen onze winkels loungecorners en service desks met live interactieve schermen. We willen meer interactie, verbinding en een hoger serviceniveau in onze winkels", zegt Jos van der Wolk, directeur van Coach, aan Fashionunited.

 

"We willen uitgroeien tot een toonaangevende omnichannel retailbrand op de Nederlandse sneakermarkt. We hebben het ambitieuze, maar haalbare doel voor ogen om de komende drie tot vijf jaar nog twintig nieuwe vestigingen in Nederland te realiseren", gaat hij verder. Nu al is de keten, die volgend jaar 25 jaar oud wordt, met 49 winkels de grootste sneakerformule in Nederland.

 

De nieuwe winkel in Rotterdam zal ook een speciaal gebouwde DJ-booth hebben, die boven de winkelvloer zweeft. Volgens Ming Fai Tam, die de nieuwe Coach zal uitbaten, zal jong talent daar volop kansen krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.