Viktor & Rolf stoppen met confectie, sluiten Franse flagshipstore | RetailDetail

Viktor & Rolf stoppen met confectie, sluiten Franse flagshipstore

Viktor & Rolf stoppen met confectie, sluiten Franse flagshipstore

Het Nederlandse modeduo Viktor & Rolf heeft besloten om te stoppen met zijn confectielijn en zich voortaan te concentreren op hun geuren, haute couture en licenties. Volgend jaar sluit daarom hun flagshipstore in Parijs.

Nog één collectie

De beslissing van het duo om op te houden met hun confectielijn is al aanvaard door de investeerders van het merk. Ze zullen nog één herfst- en wintercollectie presenteren en verkopen, maar ze zullen niet aanwezig zijn op de Paris Fashion Week in maart.


Begin 2016 zal ook de flagshipstore in Parijs zijn deuren sluiten. Momenteel wordt het merk daarenboven nog verkocht bij meer dan 100 andere winkels wereldwijd, maar ook dat zal dus ophouden na deze laatste collectie.


"We hebben mode altijd gebruikt als communicatiemiddel, het is onze artistieke uitlaatklep. Maar door de snelheid, deadlines en stevige concurrentie voelde de pret-à-porter als een creatieve belemmering", laat Viktor Horsting weten aan Women's Wear Daily. "Door het los te laten, hebben we meer tijd en vrijheid voor creativiteit. We staat te popelen om de grenzen van onze visie los te laten op nieuwe terreinen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.