Viktor & Rolf stoppen met confectie, sluiten Franse flagshipstore | RetailDetail

Viktor & Rolf stoppen met confectie, sluiten Franse flagshipstore

Viktor & Rolf stoppen met confectie, sluiten Franse flagshipstore

Het Nederlandse modeduo Viktor & Rolf heeft besloten om te stoppen met zijn confectielijn en zich voortaan te concentreren op hun geuren, haute couture en licenties. Volgend jaar sluit daarom hun flagshipstore in Parijs.

Nog één collectie

De beslissing van het duo om op te houden met hun confectielijn is al aanvaard door de investeerders van het merk. Ze zullen nog één herfst- en wintercollectie presenteren en verkopen, maar ze zullen niet aanwezig zijn op de Paris Fashion Week in maart.


Begin 2016 zal ook de flagshipstore in Parijs zijn deuren sluiten. Momenteel wordt het merk daarenboven nog verkocht bij meer dan 100 andere winkels wereldwijd, maar ook dat zal dus ophouden na deze laatste collectie.


"We hebben mode altijd gebruikt als communicatiemiddel, het is onze artistieke uitlaatklep. Maar door de snelheid, deadlines en stevige concurrentie voelde de pret-à-porter als een creatieve belemmering", laat Viktor Horsting weten aan Women's Wear Daily. "Door het los te laten, hebben we meer tijd en vrijheid voor creativiteit. We staat te popelen om de grenzen van onze visie los te laten op nieuwe terreinen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.