Volledige dagopbrengst Bestseller vandaag naar goede doelen | RetailDetail

Volledige dagopbrengst Bestseller vandaag naar goede doelen

Volledige dagopbrengst Bestseller vandaag naar goede doelen

De Deense moderetailer Bestseller (Jack & Jones, Vero Moda) schenkt vandaag zijn volledige wereldwijde omzet aan het goede doel. Vijftig procent daarvan gaat naar lokale goede doelen: voor Nederland is dat Het Vergeten Kind.

"Een positief verschil maken"

"Bij Bestseller zijn we dankbaar een positief verschil te kunnen maken voor anderen en voor de wereld rondom ons. Daarom besloten we deze kans te grijpen en iets terug te geven aan de gemeenschap, want het zijn net de klanten die ons bedrijf hebben helpen groeien", zegt communicatiedirecteur Mogens Werge over de reden voor deze actie.

 

Bestseller zal zo een bedrag doneren dat gelijk is aan de optelsom van de netto-omzet van alle retailwinkels van Bestseller en zijn partners, alle online shops en de netto-omzet van de b2b-verkoop. Naast Het Vergeten Kind, dat zich inzet voor het verbeteren van de leefomstandigheden van kinderen in opvangcentra, zal Bestseller ook schenken aan wereldwijde organisaties als Save The Children, Unicef en GAIN.

 

Bestseller is in ons land vooral bekend van de merken Jack & Jones, Vero Moda en Only, maar heeft wereldwijd tientallen merken in zijn portefeuille zitten.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.