Volledige dagopbrengst Bestseller vandaag naar goede doelen | RetailDetail

Volledige dagopbrengst Bestseller vandaag naar goede doelen

Volledige dagopbrengst Bestseller vandaag naar goede doelen

De Deense moderetailer Bestseller (Jack & Jones, Vero Moda) schenkt vandaag zijn volledige wereldwijde omzet aan het goede doel. Vijftig procent daarvan gaat naar lokale goede doelen: voor Nederland is dat Het Vergeten Kind.

"Een positief verschil maken"

"Bij Bestseller zijn we dankbaar een positief verschil te kunnen maken voor anderen en voor de wereld rondom ons. Daarom besloten we deze kans te grijpen en iets terug te geven aan de gemeenschap, want het zijn net de klanten die ons bedrijf hebben helpen groeien", zegt communicatiedirecteur Mogens Werge over de reden voor deze actie.

 

Bestseller zal zo een bedrag doneren dat gelijk is aan de optelsom van de netto-omzet van alle retailwinkels van Bestseller en zijn partners, alle online shops en de netto-omzet van de b2b-verkoop. Naast Het Vergeten Kind, dat zich inzet voor het verbeteren van de leefomstandigheden van kinderen in opvangcentra, zal Bestseller ook schenken aan wereldwijde organisaties als Save The Children, Unicef en GAIN.

 

Bestseller is in ons land vooral bekend van de merken Jack & Jones, Vero Moda en Only, maar heeft wereldwijd tientallen merken in zijn portefeuille zitten.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).