Volledige dagopbrengst Bestseller vandaag naar goede doelen

Volledige dagopbrengst Bestseller vandaag naar goede doelen

De Deense moderetailer Bestseller (Jack & Jones, Vero Moda) schenkt vandaag zijn volledige wereldwijde omzet aan het goede doel. Vijftig procent daarvan gaat naar lokale goede doelen: voor Nederland is dat Het Vergeten Kind.

"Een positief verschil maken"

"Bij Bestseller zijn we dankbaar een positief verschil te kunnen maken voor anderen en voor de wereld rondom ons. Daarom besloten we deze kans te grijpen en iets terug te geven aan de gemeenschap, want het zijn net de klanten die ons bedrijf hebben helpen groeien", zegt communicatiedirecteur Mogens Werge over de reden voor deze actie.

 

Bestseller zal zo een bedrag doneren dat gelijk is aan de optelsom van de netto-omzet van alle retailwinkels van Bestseller en zijn partners, alle online shops en de netto-omzet van de b2b-verkoop. Naast Het Vergeten Kind, dat zich inzet voor het verbeteren van de leefomstandigheden van kinderen in opvangcentra, zal Bestseller ook schenken aan wereldwijde organisaties als Save The Children, Unicef en GAIN.

 

Bestseller is in ons land vooral bekend van de merken Jack & Jones, Vero Moda en Only, maar heeft wereldwijd tientallen merken in zijn portefeuille zitten.

 

Tags: