Walmart neemt kledingketen Bonobos over

Walmart neemt kledingketen Bonobos over
Bonobos.com

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft een overnamedeal bereikt met kledingketen Bonobos. Het telt een bedrag van 310 miljoen dollar (280 miljoen euro) neer voor meer dan dertig winkels en de webshop.

Online identiteit

Bonobos werd tien jaar geleden opgericht in New York als een webwinkel die broeken verkocht. Sindsdien is het assortiment uitgebreid naar een volledige mannencollectie en zijn er een reeks eigen winkels geopend. Daarnaast zijn er ook shop-in-shops geopend bij warenhuisketen Nordstrom, dat in de beginperiode van Bonobos had geïnvesteerd in het bedrijf.

 

Ondanks het feit dat Bonobos van een webshop is uitgegroeid tot een traditionele retailer, heeft het nog altijd sterke voeling met zijn online oorsprong. Online consumenten genieten nog steeds van een flink aantal voordelen en bezoekers van de fysieke winkels krijgen hun kleding niet onmiddellijk mee naar huis, maar krijgen hun bestellingen aan huis geleverd.

 

Het is meer dan waarschijnlijk dat online aspect dat Walmart heeft aangetrokken in Bonobos, want de warenhuisreus heeft de voorbije jaren steeds meer aandacht gekregen voor e-commerce, in een poging om Amazon het vuur aan de schenen te leggen. Zo nam het in maart ook nog modewebshop Modcloth over voor tachtig miljoen dollar (75 miljoen euro).

 

Belangrijke taak voor CEO Bonobos

Amazon is immers uitgegroeid tot de grootste concurrent van Walmart en maakt net de tegenovergestelde beweging en begint zich meer en meer te richten op fysieke winkels. Daarvan is de overname van supermarktketen Whole Foods vorige week ongetwijfeld het beste voorbeeld van.

 

Andy Dunn, oprichter en CEO van Bonobos, krijgt binnen Walmart de verantwoordelijkheid over alle online modemerken. Voorlopig is het niet de bedoeling dat de producten van Bonobos verkocht worden bij de meer dan 5.000 vestigingen van Walmart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Opinie: Grotere zorgen om Colruyt dan om Ahold Delhaize

23/06/2017

Zowel Ahold Delhaize als Colruyt kregen ferme klappen op de beurs: beleggers lijken het vertrouwen in supermarktaandelen helemaal kwijt. Maar de ene retailer is de andere niet: Ahold Delhaize lijkt er bovenop te komen, Colruyt heeft zorgen. 

Hunkemöller gaat sterk investeren in Spanje

23/06/2017

Lingerieketen Hunkemöller gaat de komende jaren sterk investeren in Spanje: ze wil er de komende jaren haar winkelnetwerk vervijfvoudigen. Tegen 2021 moeten er in het land meer dan 100 vestigingen van Hunkemöller zijn.

AO76 komt met flagshipstore naar Nederland

23/06/2017

Het Belgische modelabel American Outfitters gooit het over een volledig andere boeg. Sinds kort heet het label AO76 en verkoopt het enkel nog mode voor kinderen van 4 tot 16 jaar. In augustus opent het ook een eerste winkel in Nederland.

Kassaloze supermarkt Amazon nog altijd niet open

23/06/2017

Amazon Go, de kassaloze supermarkt van het internetbedrijf, is nog steeds niet geopend voor het grote publiek. Nu verlaat bovendien ook een van de directeuren die achter de winkel Amazon. 

Louboutin in nauwe schoentjes in rechtszaak rond rode zool

22/06/2017

De advocaat-generaal van het Hof van Justitie van de Europese Unie heeft in een advies aan dat hof gesteld dat de rode schoenzool van het merk Louboutin volgens hem geen beschermd handelsmerk kan zijn.

Costes Men verdwijnt opnieuw na slechts enkele maanden

22/06/2017

Costes, een dochterketen van The Sting, heeft besloten om niet langer verder te gaan met twee aparte formules voor mannen- en vrouwenmode. Voortaan zullen beide collecties altijd in dezelfde winkel te vinden zijn.

Back to top