Walmart neemt kledingketen Bonobos over | RetailDetail

Walmart neemt kledingketen Bonobos over

Walmart neemt kledingketen Bonobos over
Bonobos.com

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft een overnamedeal bereikt met kledingketen Bonobos. Het telt een bedrag van 310 miljoen dollar (280 miljoen euro) neer voor meer dan dertig winkels en de webshop.

Online identiteit

Bonobos werd tien jaar geleden opgericht in New York als een webwinkel die broeken verkocht. Sindsdien is het assortiment uitgebreid naar een volledige mannencollectie en zijn er een reeks eigen winkels geopend. Daarnaast zijn er ook shop-in-shops geopend bij warenhuisketen Nordstrom, dat in de beginperiode van Bonobos had geïnvesteerd in het bedrijf.

 

Ondanks het feit dat Bonobos van een webshop is uitgegroeid tot een traditionele retailer, heeft het nog altijd sterke voeling met zijn online oorsprong. Online consumenten genieten nog steeds van een flink aantal voordelen en bezoekers van de fysieke winkels krijgen hun kleding niet onmiddellijk mee naar huis, maar krijgen hun bestellingen aan huis geleverd.

 

Het is meer dan waarschijnlijk dat online aspect dat Walmart heeft aangetrokken in Bonobos, want de warenhuisreus heeft de voorbije jaren steeds meer aandacht gekregen voor e-commerce, in een poging om Amazon het vuur aan de schenen te leggen. Zo nam het in maart ook nog modewebshop Modcloth over voor tachtig miljoen dollar (75 miljoen euro).

 

Belangrijke taak voor CEO Bonobos

Amazon is immers uitgegroeid tot de grootste concurrent van Walmart en maakt net de tegenovergestelde beweging en begint zich meer en meer te richten op fysieke winkels. Daarvan is de overname van supermarktketen Whole Foods vorige week ongetwijfeld het beste voorbeeld van.

 

Andy Dunn, oprichter en CEO van Bonobos, krijgt binnen Walmart de verantwoordelijkheid over alle online modemerken. Voorlopig is het niet de bedoeling dat de producten van Bonobos verkocht worden bij de meer dan 5.000 vestigingen van Walmart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.