WE Fashion lanceert eigen sportcollectie | RetailDetail

WE Fashion lanceert eigen sportcollectie

WE Fashion lanceert eigen sportcollectie

Modeketen WE Fashion gaat zijn assortiment uitbreiden met eigen sportkleding. De collectie zal in januari op de markt komen, maar zal er in het begin wel enkel zijn voor mannen.

Fashion pikt in op sport

De nieuwe sportcollectie van WE Fashion bestaat tot nu toe uit T-shirts, shorts, een bodywarmer, een regenjas en een lange sportlegging. In totaal gaat het over zes kledingstukken. De kleuren zijn voornamelijk grijs en zwart, met wit en neon-groen als accenten.

 

WE Fashion is daarmee niet de eerste modeketen die potentieel ziet in sportkleding. Zo verkoopt het Zweedse H&M in verschillende winkels wereldwijd al een uitgebreid assortiment sportkleding. Ook ketens als Bershka, Mango en Weekday hebben al sportieve collecties.

 

Steeds meer ketens zien immers het belang in van functionele en tegelijkertijd modieuze sportkleding. Vooral bij vrouwen is er op dat vlak de laatste jaren een enorme opwaartse trend waar te nemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.