WE Fashion presenteert nieuw management | RetailDetail

WE Fashion presenteert nieuw management

WE Fashion presenteert nieuw management

De Nederlandse modeketen WE Fashion heeft het vernieuwde management voor elkaar. John Hind volgt de vertrokken Wouter Kolk op als CEO, terwijl Martin Lentze aantreedt als de nieuwe European sales director.

Ervaren rotten in het modevak

Wouter Kolk vertrok in april van dit jaar om een functie bij Ahold te gaan vervullen als nieuwe directeur van 'AH to go'. Kolk werkte eerder ook al jaren bij het Zaanse concern en was daarna zes jaar lang de hoogste baas bij het modeconcern. Zijn opvolger Hind was COO bij WE Fashion en heeft een verleden bij onder meer Arcadia, Debenhams, Pepe Jeans en Brooks Brothers. Hij werkt al vijf jaar bij WE Fashion.

 

Met de aanstelling van de 45-jarige Martin Lentze op 1 juli heeft WE Fashion een andere in het internationale modevak ervaren manager te pakkken: Lentze komt van modeketen Orsay, waar hij verantwoordelijk was voor de West-Europese markt.

 

Bij zijn vertrek liet topman Kolk weten dat WE Fashion niet van plan is nieuwe winkels te openen in de Benelux, aangezien de online strategie daar leidend is. In China, waar het bedrijf sinds enkele jaren actief is, moeten wel nieuwe fysieke vestigingen geopend worden.


Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.