WE Fashion presenteert nieuw management

WE Fashion presenteert nieuw management

De Nederlandse modeketen WE Fashion heeft het vernieuwde management voor elkaar. John Hind volgt de vertrokken Wouter Kolk op als CEO, terwijl Martin Lentze aantreedt als de nieuwe European sales director.

Ervaren rotten in het modevak

Wouter Kolk vertrok in april van dit jaar om een functie bij Ahold te gaan vervullen als nieuwe directeur van 'AH to go'. Kolk werkte eerder ook al jaren bij het Zaanse concern en was daarna zes jaar lang de hoogste baas bij het modeconcern. Zijn opvolger Hind was COO bij WE Fashion en heeft een verleden bij onder meer Arcadia, Debenhams, Pepe Jeans en Brooks Brothers. Hij werkt al vijf jaar bij WE Fashion.

 

Met de aanstelling van de 45-jarige Martin Lentze op 1 juli heeft WE Fashion een andere in het internationale modevak ervaren manager te pakkken: Lentze komt van modeketen Orsay, waar hij verantwoordelijk was voor de West-Europese markt.

 

Bij zijn vertrek liet topman Kolk weten dat WE Fashion niet van plan is nieuwe winkels te openen in de Benelux, aangezien de online strategie daar leidend is. In China, waar het bedrijf sinds enkele jaren actief is, moeten wel nieuwe fysieke vestigingen geopend worden.


Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top