WE Fashion presenteert nieuw management

WE Fashion presenteert nieuw management

De Nederlandse modeketen WE Fashion heeft het vernieuwde management voor elkaar. John Hind volgt de vertrokken Wouter Kolk op als CEO, terwijl Martin Lentze aantreedt als de nieuwe European sales director.

Ervaren rotten in het modevak

Wouter Kolk vertrok in april van dit jaar om een functie bij Ahold te gaan vervullen als nieuwe directeur van 'AH to go'. Kolk werkte eerder ook al jaren bij het Zaanse concern en was daarna zes jaar lang de hoogste baas bij het modeconcern. Zijn opvolger Hind was COO bij WE Fashion en heeft een verleden bij onder meer Arcadia, Debenhams, Pepe Jeans en Brooks Brothers. Hij werkt al vijf jaar bij WE Fashion.

 

Met de aanstelling van de 45-jarige Martin Lentze op 1 juli heeft WE Fashion een andere in het internationale modevak ervaren manager te pakkken: Lentze komt van modeketen Orsay, waar hij verantwoordelijk was voor de West-Europese markt.

 

Bij zijn vertrek liet topman Kolk weten dat WE Fashion niet van plan is nieuwe winkels te openen in de Benelux, aangezien de online strategie daar leidend is. In China, waar het bedrijf sinds enkele jaren actief is, moeten wel nieuwe fysieke vestigingen geopend worden.


Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

Vandaag opent tweede Nederlandse Saks OFF 5th

23/11/2017

Vandaag opent in Amsterdam de tweede Nederlandse vestiging van Saks OFF 5th, de discountketen van Hudson’s Bay. De president van Saks OFF 5th Europe zegt alvast tevreden te zijn over de resultaten van de eerste Nederlandse winkel.

Modeketen College Style vraagt faillissement aan

23/11/2017

De Nederlandse modekten College Style heeft het faillissement aangevraagd. De vijftien winkels (waarvan drie pop-ups) blijven voorlopig wel geopend, maar de webshop is niet meer bereikbaar.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Back to top