WE Fashion presenteert nieuw management | RetailDetail

WE Fashion presenteert nieuw management

WE Fashion presenteert nieuw management

De Nederlandse modeketen WE Fashion heeft het vernieuwde management voor elkaar. John Hind volgt de vertrokken Wouter Kolk op als CEO, terwijl Martin Lentze aantreedt als de nieuwe European sales director.

Ervaren rotten in het modevak

Wouter Kolk vertrok in april van dit jaar om een functie bij Ahold te gaan vervullen als nieuwe directeur van 'AH to go'. Kolk werkte eerder ook al jaren bij het Zaanse concern en was daarna zes jaar lang de hoogste baas bij het modeconcern. Zijn opvolger Hind was COO bij WE Fashion en heeft een verleden bij onder meer Arcadia, Debenhams, Pepe Jeans en Brooks Brothers. Hij werkt al vijf jaar bij WE Fashion.

 

Met de aanstelling van de 45-jarige Martin Lentze op 1 juli heeft WE Fashion een andere in het internationale modevak ervaren manager te pakkken: Lentze komt van modeketen Orsay, waar hij verantwoordelijk was voor de West-Europese markt.

 

Bij zijn vertrek liet topman Kolk weten dat WE Fashion niet van plan is nieuwe winkels te openen in de Benelux, aangezien de online strategie daar leidend is. In China, waar het bedrijf sinds enkele jaren actief is, moeten wel nieuwe fysieke vestigingen geopend worden.


Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.