WE transformeert 'van retailer naar modemerk' | RetailDetail

WE transformeert 'van retailer naar modemerk'

WE transformeert 'van retailer naar modemerk'

WE Fashion gaat onder leiding van creative director Peter Ingwersen transformeren van retailer naar modemerk. Dat gaat gepaard met een nieuwe strategie en heel wat nieuwe ideeën.

Samenwerkingen met mediapartners

De nieuwe strategie heeft niet alleen een effect op de producten die WE zal verkopen, maar ook de campagnes en de 'look & feel' in de winkels zullen aangepakt worden om binnen het nieuwe beeld te passen. "In de komende jaren zal WE de omslag maken van retailer naar fashion brand, onder meer door het aangaan van samenwerkingen met mediapartners zoals Vogue, Elle, Esquire en L'Officiel", zegt Ingwersen aan Adformatie.nl.

 

Dat wil echter niet zeggen dat WE zijn basiswaarden zal verloochenen: "Value for money blijft de kern van ons businessmodel. Daarbij levert WE mode en innovatie voor de juiste prijs en met de snelheid die je van een retailer in fashion mag verwachten. Ook zal duurzaamheid een belangrijke factor zijn in onze ontwerpen en supply chain", gaat Ingwersen verder.

 

WE wordt meer rock 'n roll

WE zal volgens Ingwersen vooral wat meer rock 'n roll worden: "Dit gevoel is duidelijk terug te zien in onze Men en Kids collecties voor het aankomende herfst/winterseizoen. De Women collectie van WE heeft een volledige restyling ondergaan om te voldoen aan de verwachtingen van onze klanten. Ook onze windows en in store presentaties zijn aangepakt en dragen volledig de nieuwe signatuur uit van WE Fashion."

 

Ingwersen geeft toe dat het momenteel moeilijk werken is op de markt, maar hij voelt dat de vernieuwing en de transformatie een goede beslissing zijn. "Daarnaast kijken we sterk naar de ontwikkeling van onze medewerkers om het hoofd te kunnen bieden aan de concurrentie".

 

WE. Get Together

In de herfst komt WE op de proppen met een nieuwe campagne onder de naam 'WE. Get Together', die zijn inspiratie vindt bij de campagne van 1999, toen HIJ en ZIJ werden samengevoegd en omgevormd tot WE. "WE. Get Together is een eerbetoon aan het DNA van WE en weerspiegelt tegelijk de kern van onze collecties waarin het combineren van contrasten centraal staat."

 

"Mat versus glans, leer versus zijde, mannelijk versus vrouwelijk, contrast is de basis van het handschrift van WE Fashion", besluit Ingwersen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.