WE transformeert 'van retailer naar modemerk'

WE transformeert 'van retailer naar modemerk'

WE Fashion gaat onder leiding van creative director Peter Ingwersen transformeren van retailer naar modemerk. Dat gaat gepaard met een nieuwe strategie en heel wat nieuwe ideeën.

Samenwerkingen met mediapartners

De nieuwe strategie heeft niet alleen een effect op de producten die WE zal verkopen, maar ook de campagnes en de 'look & feel' in de winkels zullen aangepakt worden om binnen het nieuwe beeld te passen. "In de komende jaren zal WE de omslag maken van retailer naar fashion brand, onder meer door het aangaan van samenwerkingen met mediapartners zoals Vogue, Elle, Esquire en L'Officiel", zegt Ingwersen aan Adformatie.nl.

 

Dat wil echter niet zeggen dat WE zijn basiswaarden zal verloochenen: "Value for money blijft de kern van ons businessmodel. Daarbij levert WE mode en innovatie voor de juiste prijs en met de snelheid die je van een retailer in fashion mag verwachten. Ook zal duurzaamheid een belangrijke factor zijn in onze ontwerpen en supply chain", gaat Ingwersen verder.

 

WE wordt meer rock 'n roll

WE zal volgens Ingwersen vooral wat meer rock 'n roll worden: "Dit gevoel is duidelijk terug te zien in onze Men en Kids collecties voor het aankomende herfst/winterseizoen. De Women collectie van WE heeft een volledige restyling ondergaan om te voldoen aan de verwachtingen van onze klanten. Ook onze windows en in store presentaties zijn aangepakt en dragen volledig de nieuwe signatuur uit van WE Fashion."

 

Ingwersen geeft toe dat het momenteel moeilijk werken is op de markt, maar hij voelt dat de vernieuwing en de transformatie een goede beslissing zijn. "Daarnaast kijken we sterk naar de ontwikkeling van onze medewerkers om het hoofd te kunnen bieden aan de concurrentie".

 

WE. Get Together

In de herfst komt WE op de proppen met een nieuwe campagne onder de naam 'WE. Get Together', die zijn inspiratie vindt bij de campagne van 1999, toen HIJ en ZIJ werden samengevoegd en omgevormd tot WE. "WE. Get Together is een eerbetoon aan het DNA van WE en weerspiegelt tegelijk de kern van onze collecties waarin het combineren van contrasten centraal staat."

 

"Mat versus glans, leer versus zijde, mannelijk versus vrouwelijk, contrast is de basis van het handschrift van WE Fashion", besluit Ingwersen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5 procent en ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1 procent.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Twee of drie streepjes op kleding, Adidas heeft het alleenrecht

13/11/2017

De Zweedse winkelketen H&M mag ook in de toekomst geen parallelle streepjes zetten op zijn (sport)kleding. Die lijken te sterk op de drie strepen van Adidas, zo besliste een rechtbank in Den Haag.

Back to top