WE transformeert 'van retailer naar modemerk' | RetailDetail

WE transformeert 'van retailer naar modemerk'

WE transformeert 'van retailer naar modemerk'

WE Fashion gaat onder leiding van creative director Peter Ingwersen transformeren van retailer naar modemerk. Dat gaat gepaard met een nieuwe strategie en heel wat nieuwe ideeën.

Samenwerkingen met mediapartners

De nieuwe strategie heeft niet alleen een effect op de producten die WE zal verkopen, maar ook de campagnes en de 'look & feel' in de winkels zullen aangepakt worden om binnen het nieuwe beeld te passen. "In de komende jaren zal WE de omslag maken van retailer naar fashion brand, onder meer door het aangaan van samenwerkingen met mediapartners zoals Vogue, Elle, Esquire en L'Officiel", zegt Ingwersen aan Adformatie.nl.

 

Dat wil echter niet zeggen dat WE zijn basiswaarden zal verloochenen: "Value for money blijft de kern van ons businessmodel. Daarbij levert WE mode en innovatie voor de juiste prijs en met de snelheid die je van een retailer in fashion mag verwachten. Ook zal duurzaamheid een belangrijke factor zijn in onze ontwerpen en supply chain", gaat Ingwersen verder.

 

WE wordt meer rock 'n roll

WE zal volgens Ingwersen vooral wat meer rock 'n roll worden: "Dit gevoel is duidelijk terug te zien in onze Men en Kids collecties voor het aankomende herfst/winterseizoen. De Women collectie van WE heeft een volledige restyling ondergaan om te voldoen aan de verwachtingen van onze klanten. Ook onze windows en in store presentaties zijn aangepakt en dragen volledig de nieuwe signatuur uit van WE Fashion."

 

Ingwersen geeft toe dat het momenteel moeilijk werken is op de markt, maar hij voelt dat de vernieuwing en de transformatie een goede beslissing zijn. "Daarnaast kijken we sterk naar de ontwikkeling van onze medewerkers om het hoofd te kunnen bieden aan de concurrentie".

 

WE. Get Together

In de herfst komt WE op de proppen met een nieuwe campagne onder de naam 'WE. Get Together', die zijn inspiratie vindt bij de campagne van 1999, toen HIJ en ZIJ werden samengevoegd en omgevormd tot WE. "WE. Get Together is een eerbetoon aan het DNA van WE en weerspiegelt tegelijk de kern van onze collecties waarin het combineren van contrasten centraal staat."

 

"Mat versus glans, leer versus zijde, mannelijk versus vrouwelijk, contrast is de basis van het handschrift van WE Fashion", besluit Ingwersen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.