Webshop Navabi haalt 10 miljoen euro aan investeringen op | RetailDetail

Webshop Navabi haalt 10 miljoen euro aan investeringen op

Webshop Navabi haalt 10 miljoen euro aan investeringen op

De Duitse webshop Navabi heeft tijdens een investeringsronde een bedrag van 10 miljoen euro kunnen ophalen. Het wil dat geld nu gebruiken om de snelle groei in Duitsland bij te houden en om aan internationale expansie te werken.

Flink groeipotentieel

Navabi verkoopt kledij in de maten 42 tot en met 56 en verkoopt momenteel al in verschillende landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Frankrijk. Die markten zijn volgens het bedrijf nu al goed voor dertig procent van de omzet en volgens Navabi is er nog flink wat potentieel voor de webshop om in die landen te groeien.


Het wil daarnaast ook nog nieuwe markten proberen te veroveren en het aantal modecategorieën op de website ook uitbreiden. "Navabi heeft een sterke en loyale klantenkring opgebouwd. De webshop is sterk gepositioneerd om de leider in deze ondergewaardeerde markt te worden," aldus een woordvoerder van Index Ventures, dat de investeringsronde leidde.

 

Markt voor grote maten is enorm

Volgens marktonderzoek van Mintel wordt de omvang van de markt voor grote maten door veel bedrijven ernstig onderschat. Volgens het onderzoek zou meer dan de helft van de vrouwelijke bevolking 'plus size' zijn. In Groot-Brittannië alleen al zou de modemarkt voor die categorie in 2015 goed zijn voor maar liefst zes miljard pond (7,2 miljard euro), bijna een verdubbeling tegenover vijf jaar terug.

 

Het grootste probleem is en blijft echter dat meeste bekende designers maar tot maatje 42 verkopen, en (dus) ook de meeste webshops. Het is dat gat in de markt dat door Navabi als eerste werd ingevuld. De webshop werd in 2008 opgericht door Zahir Dehnadi en Bahman Nedaei en telt momenteel 130 werknemers. De jaaromzet bedraagt momenteel 30 miljoen euro en de verkoop is tot nu toe elk jaar verdubbeld.

 

Volgens de oprichters worden vrouwen met grote maten al jaren genegeerd door de grote designers. "Er is een groot verschil tussen de vraag en het aanbod op de markt van premium designermode voor vrouwen boven maat 42," aldus Nedaei.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.