Wibra ondertekent Bangladesh-akkoord | RetailDetail

Wibra ondertekent Bangladesh-akkoord

Wibra ondertekent Bangladesh-akkoord

Textielsupermarktketen Wibra heeft het akkoord getekend dat nieuwe rampen in de Bengaalse textielproductie moet voorkomen. Dit betekent dat Wibra nieuwe, strengere standaarden gaat opleggen aan haar toeleveranciers.

Wibra geeft toe aan druk

Wibra was één van de drie bedrijven die door minister Lilianne Ploumen van Buitenlandse Handel vorig jaar publiekelijk werd beschuldigd bij te dragen aan de erbarmelijke en gevaarlijke werkomstandigheden in Bangladesh. De uitspraken van de minister zorgden voor veel ophef bij de beschuldigde retailers (naast Wibra ook Prénatal en Coolcat). Laatstgenoemde onderneming dreigde zelfs met juridische stappen, maar bereikte recent ook een akkoord met de minister.

 

Het bedrijf stelde enkele maanden geleden nog het akkoord niet te willen tekenen omdat er te veel onduidelijkheid was over de effecten ervan. Intussen komt de onderneming echter deels op haar schreden terug. "Hoewel de tekst van het akkoord op dit moment nog altijd niet volkomen helder is en zodoende op sommige punten ruimte voor discussie laat, is hierin een positieve ontwikkeling zichtbaar. Daarnaast heeft Wibra vertrouwen in de integriteit van de ontwerpers van het akkoord."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).