Wielerteam Katusha lanceert kledinglijn | RetailDetail

Wielerteam Katusha lanceert kledinglijn

Wielerteam Katusha lanceert kledinglijn

Het Russische wielerteam Katusha heeft een eigen kledinglijn op poten gezet. De collecties zijn natuurlijk gemaakt om te gebruiken tijdens het fietsen en de kledinglijn werd volledig opgezet vanuit het team zelf.

Drie collecties

Daarmee verschillen de collecties met die van andere wielerteams. Er zijn immers heel wat wielerploegen waarvan kleding wordt verkocht waaraan hun naam verbonden is, maar meestal hebben ze dan voor het overige niets te maken met de ontwikkeling ervan. Dat is anders bij Katusha, dat zelf instond voor de ontwikkeling van de fietskleding.

 

Die fietskleding is te vinden in drie verschillende collecties. Essential is visueel het meest terughoudend, terwijl de Breakaway-collectie werd gebaseerd op de outfits van de profwielrenners, zonder een directe kopie te zijn. De Beyond-collectie is dan weer het meest zichtbaar.

 

De drie verschillende collecties zijn buiten de visuele invulling volledig identiek op vlak van materiaal. Ook de renners van het team Katusha maken tijdens hun races gebruik van outfits die uit hetzelfde materiaal zijn vervaardigd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.