Winkelpersoneel Louis Vuitton krijgt historiek van klant binnen handbereik | RetailDetail

Winkelpersoneel Louis Vuitton krijgt historiek van klant binnen handbereik

Winkelpersoneel Louis Vuitton krijgt historiek van klant binnen handbereik

Het winkelpersoneel van Louis Vuitton zal binnenkort in een oogwenk alle informatie over een klant kunnen opzoeken. Zo kunnen ze zien welke aankopen ze al hebben gedaan, maar ook welke vragen ze al hebben gesteld en welke suggesties ze hebben gedaan. Al het winkelpersoneel zal via een toestel te allen tijde toegang tot die informatie krijgen.

Geen passant

Met het systeem wil Louis Vuitton de klanten omvormen van toevallige passanten tot bekenden voor het personeel. Die kunnen immers onmiddellijk zien wat de voorkeuren van de klanten zijn en welke problemen er eventueel al zijn geweest. Zo zouden ze de klant beter kunnen bijstaan tijdens hun bezoek.

 

Om met dit systeem te kunnen werken, krijgt al het winkelpersoneel van Louis Vuitton – dat meer dan 460 winkels heeft – een mobiel toestel waarop ze de nodige data kunnen terugvinden. In totaal telt het exclusieve modemerk meer dan 3.000 werknemers in haar winkels.

 

Het nieuws werd bekendgemaakt door Marc Benioff, algemeen directeur van Salesforce.com, een bedrijf dat cloud-hosted CRM-diensten aanbiedt. Het is voorlopig nog wachten op een bericht van Louis Vuitton zelf, dat het systeem verder uit de doeken doet en kan meegeven wanneer het systeem mag verwacht worden in de winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).