Winkelpersoneel Louis Vuitton krijgt historiek van klant binnen handbereik

Winkelpersoneel Louis Vuitton krijgt historiek van klant binnen handbereik

Het winkelpersoneel van Louis Vuitton zal binnenkort in een oogwenk alle informatie over een klant kunnen opzoeken. Zo kunnen ze zien welke aankopen ze al hebben gedaan, maar ook welke vragen ze al hebben gesteld en welke suggesties ze hebben gedaan. Al het winkelpersoneel zal via een toestel te allen tijde toegang tot die informatie krijgen.

Geen passant

Met het systeem wil Louis Vuitton de klanten omvormen van toevallige passanten tot bekenden voor het personeel. Die kunnen immers onmiddellijk zien wat de voorkeuren van de klanten zijn en welke problemen er eventueel al zijn geweest. Zo zouden ze de klant beter kunnen bijstaan tijdens hun bezoek.

 

Om met dit systeem te kunnen werken, krijgt al het winkelpersoneel van Louis Vuitton – dat meer dan 460 winkels heeft – een mobiel toestel waarop ze de nodige data kunnen terugvinden. In totaal telt het exclusieve modemerk meer dan 3.000 werknemers in haar winkels.

 

Het nieuws werd bekendgemaakt door Marc Benioff, algemeen directeur van Salesforce.com, een bedrijf dat cloud-hosted CRM-diensten aanbiedt. Het is voorlopig nog wachten op een bericht van Louis Vuitton zelf, dat het systeem verder uit de doeken doet en kan meegeven wanneer het systeem mag verwacht worden in de winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top