Winkelpersoneel Louis Vuitton krijgt historiek van klant binnen handbereik

Winkelpersoneel Louis Vuitton krijgt historiek van klant binnen handbereik

Het winkelpersoneel van Louis Vuitton zal binnenkort in een oogwenk alle informatie over een klant kunnen opzoeken. Zo kunnen ze zien welke aankopen ze al hebben gedaan, maar ook welke vragen ze al hebben gesteld en welke suggesties ze hebben gedaan. Al het winkelpersoneel zal via een toestel te allen tijde toegang tot die informatie krijgen.

Geen passant

Met het systeem wil Louis Vuitton de klanten omvormen van toevallige passanten tot bekenden voor het personeel. Die kunnen immers onmiddellijk zien wat de voorkeuren van de klanten zijn en welke problemen er eventueel al zijn geweest. Zo zouden ze de klant beter kunnen bijstaan tijdens hun bezoek.

 

Om met dit systeem te kunnen werken, krijgt al het winkelpersoneel van Louis Vuitton – dat meer dan 460 winkels heeft – een mobiel toestel waarop ze de nodige data kunnen terugvinden. In totaal telt het exclusieve modemerk meer dan 3.000 werknemers in haar winkels.

 

Het nieuws werd bekendgemaakt door Marc Benioff, algemeen directeur van Salesforce.com, een bedrijf dat cloud-hosted CRM-diensten aanbiedt. Het is voorlopig nog wachten op een bericht van Louis Vuitton zelf, dat het systeem verder uit de doeken doet en kan meegeven wanneer het systeem mag verwacht worden in de winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

Vandaag opent tweede Nederlandse Saks OFF 5th

23/11/2017

Vandaag opent in Amsterdam de tweede Nederlandse vestiging van Saks OFF 5th, de discountketen van Hudson’s Bay. De president van Saks OFF 5th Europe zegt alvast tevreden te zijn over de resultaten van de eerste Nederlandse winkel.

Modeketen College Style vraagt faillissement aan

23/11/2017

De Nederlandse modekten College Style heeft het faillissement aangevraagd. De vijftien winkels (waarvan drie pop-ups) blijven voorlopig wel geopend, maar de webshop is niet meer bereikbaar.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Back to top