Winkelpersoneel Louis Vuitton krijgt historiek van klant binnen handbereik

Winkelpersoneel Louis Vuitton krijgt historiek van klant binnen handbereik

Het winkelpersoneel van Louis Vuitton zal binnenkort in een oogwenk alle informatie over een klant kunnen opzoeken. Zo kunnen ze zien welke aankopen ze al hebben gedaan, maar ook welke vragen ze al hebben gesteld en welke suggesties ze hebben gedaan. Al het winkelpersoneel zal via een toestel te allen tijde toegang tot die informatie krijgen.

Geen passant

Met het systeem wil Louis Vuitton de klanten omvormen van toevallige passanten tot bekenden voor het personeel. Die kunnen immers onmiddellijk zien wat de voorkeuren van de klanten zijn en welke problemen er eventueel al zijn geweest. Zo zouden ze de klant beter kunnen bijstaan tijdens hun bezoek.

 

Om met dit systeem te kunnen werken, krijgt al het winkelpersoneel van Louis Vuitton – dat meer dan 460 winkels heeft – een mobiel toestel waarop ze de nodige data kunnen terugvinden. In totaal telt het exclusieve modemerk meer dan 3.000 werknemers in haar winkels.

 

Het nieuws werd bekendgemaakt door Marc Benioff, algemeen directeur van Salesforce.com, een bedrijf dat cloud-hosted CRM-diensten aanbiedt. Het is voorlopig nog wachten op een bericht van Louis Vuitton zelf, dat het systeem verder uit de doeken doet en kan meegeven wanneer het systeem mag verwacht worden in de winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top