Winkelpersoneel Louis Vuitton krijgt historiek van klant binnen handbereik | RetailDetail

Winkelpersoneel Louis Vuitton krijgt historiek van klant binnen handbereik

Winkelpersoneel Louis Vuitton krijgt historiek van klant binnen handbereik

Het winkelpersoneel van Louis Vuitton zal binnenkort in een oogwenk alle informatie over een klant kunnen opzoeken. Zo kunnen ze zien welke aankopen ze al hebben gedaan, maar ook welke vragen ze al hebben gesteld en welke suggesties ze hebben gedaan. Al het winkelpersoneel zal via een toestel te allen tijde toegang tot die informatie krijgen.

Geen passant

Met het systeem wil Louis Vuitton de klanten omvormen van toevallige passanten tot bekenden voor het personeel. Die kunnen immers onmiddellijk zien wat de voorkeuren van de klanten zijn en welke problemen er eventueel al zijn geweest. Zo zouden ze de klant beter kunnen bijstaan tijdens hun bezoek.

 

Om met dit systeem te kunnen werken, krijgt al het winkelpersoneel van Louis Vuitton – dat meer dan 460 winkels heeft – een mobiel toestel waarop ze de nodige data kunnen terugvinden. In totaal telt het exclusieve modemerk meer dan 3.000 werknemers in haar winkels.

 

Het nieuws werd bekendgemaakt door Marc Benioff, algemeen directeur van Salesforce.com, een bedrijf dat cloud-hosted CRM-diensten aanbiedt. Het is voorlopig nog wachten op een bericht van Louis Vuitton zelf, dat het systeem verder uit de doeken doet en kan meegeven wanneer het systeem mag verwacht worden in de winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.