Winkels Josephine & Co sluiten | RetailDetail

Winkels Josephine & Co sluiten

Winkels Josephine & Co sluiten

Na het faillissement van Josephine & Co vorige week hebben de twee eigen winkels van de keten hun deuren gesloten. Naast de eigen winkels werden de producten verkocht in ongeveer 800 verkooppunten.

Onderhandelingen over doorstart

Josephine & Co werd vrijdag door de rechtbank van Utrecht failliet verklaard, nadat het in mei ook al het Belgische kantoor had moeten sluiten. Nu werd ook besloten om de twee eigen winkels van het merk, in Heemstede en Utrecht, te sluiten. Josephine & Co werd in 1994 opgericht. Naast het merk Josephine & Co verkoopt het bedrijf ook kledij van het merk Van der Mark.

 

Momenteel voert de curator al onderhandelingen rond een mogelijke doorstart van het bedrijf, liet een woordvoerder weten aan RetailNews. Het bedrijfsresultaat van het merk kwam vorig jaar uit op net geen 200.000 euro volgens FashionUnited; in 2011 was dat nog 1,3 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.