Winst en omzet Nike doen sprintje voorwaarts

Winst en omzet Nike doen sprintje voorwaarts

Winst en omzet Nike doen sprintje voorwaarts

Het Amerikaanse sportbedrijf Nike heeft in het voorbije kwartaal zowel zijn omzet als zijn winst weten op te krikken. Toch waren analisten niet tevreden met de resultaten van Nike, omdat de orders voor het huidige kwartaal niet snel genoeg groeien.

Tragere groei in Verenigde Staten

De totale omzet van Nike groeide het voorbije kwartaal met 8% naar 9,1 miljard dollar (8,1 miljard euro), bij constante wisselkoersen was er zelfs sprake van een groei van 10%. De nettowinst ging er dan weer met 6% op vooruit, naar 1,2 miljard dollar (1,1 miljard euro). Nochtans gaf Nike heel wat extra geld uit aan marketing tijdens de Olympische Spelen.

 

Nike liet ook verstaan dat het aantal orders voor het huidige kwartaal er met 5% op zou vooruitgaan. Dat was niet helemaal naar de zin van de analisten, die een grotere sprong hadden verwacht. Dat komt voornamelijk, omdat er in de Verenigde Staten sprake is van een groei van slechts 1%: Nike heeft daar immers te maken met opkomende concurrentie van merken als Adidas en Under Armour.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.