Winst en omzet Nike doen sprintje voorwaarts

Winst en omzet Nike doen sprintje voorwaarts

Winst en omzet Nike doen sprintje voorwaarts

Het Amerikaanse sportbedrijf Nike heeft in het voorbije kwartaal zowel zijn omzet als zijn winst weten op te krikken. Toch waren analisten niet tevreden met de resultaten van Nike, omdat de orders voor het huidige kwartaal niet snel genoeg groeien.

Tragere groei in Verenigde Staten

De totale omzet van Nike groeide het voorbije kwartaal met 8% naar 9,1 miljard dollar (8,1 miljard euro), bij constante wisselkoersen was er zelfs sprake van een groei van 10%. De nettowinst ging er dan weer met 6% op vooruit, naar 1,2 miljard dollar (1,1 miljard euro). Nochtans gaf Nike heel wat extra geld uit aan marketing tijdens de Olympische Spelen.

 

Nike liet ook verstaan dat het aantal orders voor het huidige kwartaal er met 5% op zou vooruitgaan. Dat was niet helemaal naar de zin van de analisten, die een grotere sprong hadden verwacht. Dat komt voornamelijk, omdat er in de Verenigde Staten sprake is van een groei van slechts 1%: Nike heeft daar immers te maken met opkomende concurrentie van merken als Adidas en Under Armour.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.