Winstwaarschuwing bij lingerieproducent Van de Velde

Winstwaarschuwing bij lingerieproducent Van de Velde

Winstwaarschuwing bij lingerieproducent Van de Velde

Lingerieproducent Van de Velde, bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna, verwacht dat de resultaten in 2017 onder druk komen te staan. De Oost-Vlamingen kondigen meteen extra investeringen aan om de groei aan te zwengelen.

Stabiele omzet verwacht

"Ten gevolge van de uitdagende retailomgeving in de markten en kanalen waar Van de Velde traditioneel actief is en het negatieve effect van het Britse pond, verwacht Van de Velde dat de totale omzet in 2017 niet zal stijgen tegenover 2016", zo liet de onderneming gisteravond nabeurs weten in een trading update. In de wetenschap dat de groep vorig jaar zijn eerste omzetdaling sinds de beursgang 19 jaar geleden moest slikken, is dat niet meteen opbeurend nieuws.

 

Van de Velde blijft echter niet bij de pakken zitten: de groep kondigde meteen extra investeringen aan om de groei aan te wakkeren. Daarbij ligt de focus op "de positionering van de merken en de uitbouw van nieuwe kanalen, de ontwikkeling van e-commerce en digitalisering en het verhogen van de wendbaarheid en leverbetrouwbaarheid van de supply chain", zo klinkt het op de hoofdzetel in Schellebelle.

 

"Deze investeringen in de toekomst brengen hogere uitgaven in 2017 en 2018 mee", waarschuwt Van de Velde. De groep wijst er ook op dat de beoogde maatregelen "pas in de komende jaren aan de duurzame groei van de omzet en winst zullen bijdragen".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.