Yoox Net-a-Porter groeit maar voldoet niet aan verwachtingen | RetailDetail

Yoox Net-a-Porter groeit maar voldoet niet aan verwachtingen

Yoox Net-a-Porter groeit maar voldoet niet aan verwachtingen

Online retailer Yoox Net-a-Porter is in het derde kwartaal op vergelijkbare basis met 17,7% gegroeid naar 481,8 miljoen euro, waarmee het toch niet helemaal voldeed aan de verwachtingen van analisten. Vooral in de VS en China vertraagde de groei.

Groei op alle markten

Yoox Net-a-Porter verdeelt zijn inkomsten in drie onderdelen: "Multi-brand In-Season" (met webshops als Net-a-Porter en Mr Porter) groeide op vergelijkbare basis met 16,8% naar 235,9 miljoen euro, "Multi-brand Off-Season" (onder andere Yoox) groeide met 17,4% naar 203,6 miljoen euro en de "online flagship stores" (van onder andere Valentino en Chloé) groeide met 4,8% naar 42,3 miljoen euro.

 

De groep kon op al zijn markten groei optekenen, waarbij de grootste groei in het Verenigd Koninkrijk te vinden was (+20,1% naar 63,8 miljoen euro). In Europa, exclusief het Verenigd Koninkrijk en Italië, steeg de omzet op vergelijkbare basis met 17,5% naar 134,7 miljoen euro.

 

Ondanks die sterke groei waren de analisten niet tevreden met de resultaten van Yoox Net-a-Porter. Analisten hadden immers net iets meer omzet verwachten en gingen vooral uit van een sterkere groei in Noord-Amerika en Azië. Een jaar eerder was die groei nog respectievelijk 18% en 37%, maar dit jaar moest de online modeverkoper het stellen met respectievelijk +10% en +14%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.