Yoox Net-A-Porter zet groeimotor aan | RetailDetail

Yoox Net-A-Porter zet groeimotor aan

Yoox Net-A-Porter zet groeimotor aan

Luxemodewebshop Yoox Net-A-Porter verwacht zijn omzet in de periode tot 2020 jaarlijks met 17% à 20% te kunnen verhogen. Het bedrijf vertrouwt daarvoor onder meer op het succes van een eigen label.

Diverse groeimotoren

Yoox Net-A-Porter kwam vorig jaar tot stand toen het Italiaanse Yoox het Franse Net-A-Porter overnam . De combinatie is voor de helft in handen van het luxeconcern Richemont. De combinatie wil de komende jaren sneller groeien dan de online luxemarkt en beduidend sneller dan de luxemarkt in zijn geheel, waarvoor slechts een groei met 2 à 3% voorspeld wordt.

 

Topman Frederico Marchetti rekent daarvoor op een verdere internationale expansie: zo wil hij uitbreiden in het Verre Oosten. Voorts moet technologie mobiele klanten lokken, waarbij ook actief wordt ingezet op persoonlijke marketing. Ten slotte plant het bedrijf ook een uitbreiding van zijn aanbod met uurwerken, juwelen en komt er een collectie onder eigen label. Dat laatste moet tegen 2020 al goed zijn voor 10% van de omzet.

 

Winstgevenheid moet hoger

De stijging mag echter niet ten koste gaan van de winstgevendheid, want de winstmarge moet de komende jaren in een vork van 11 tot 13% liggen. Vorig jaar was dit nog maar 8%.

 

Vanaf 2018 wil het bedrijf overigens ook een positieve cashflow kunnen voorleggen. De Brexit zal hierop volgens Marchetti weinig impact hebben, hoewel het bedrijf er nu een zesde van zijn omzet realiseert. Door zowel kosten als opbrengsten in ponden te hebben, zal de weerslag neutraal zijn, zegt de topman.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.